راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در اختتامیه رویداد توان‌تک چه گذشت؟

مراسم اختتامیه رویداد توان‌تک که به همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، با حضور استارت‌آپ‌های موفق و شرکت‌های صاحب‌نام حوزه تجارت الکترونیک، با هدف معرفی سرویس و خدمات موثر در بهبود کیفیت زندگی شهروندان از جمله توان‌یابان، از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آذرماه برقرار بود، روز جمعه 24 آذر برگزار شد.

در ابتدای مراسم، منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با اشاره به ابعاد گسترده رویداد توان‌تک و اثری که در جامعه خلق خواهد کرد از کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آ‌پ‌هایی که در برگزاری این رویداد مشارکت داشته‌اند قدردانی کرد و در مورد تندیس مسئولیت اجتماعی رعد توضیحاتی ارائه کرد. پناهی گفت: «امروز برای نخستین دوره، تندیس مسئولیت اجتماعی رعد، به کسب‌وکارهایی که بیشترین تاثیر را در بهبود زندگی توان‌یابان داشته‌اند اهدا می‌شود.»

او ادامه داد: «این تندیس، یک افتخار بین‌المللی و نشانه تعهد این مجموعه‌ها به مسئولیت اجتماعی‌شان است.»

در ادامه برنامه، تندیس مسئولیت اجتماعی رعد به برگزیدگان اهدا شد. در بخش افزایش مشارکت توان‌یابان در جامعه، تاکسی آنلاین اسنپ به دلیل استخدام نزدیک به دو هزار نفر از توان‌یابان، که ضمن ایجاد شغل و کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت، میزان مشارکت اجتماعی این عزیزان را نیز در جامعه افزایش داده شایسته دریافت تندیس رعد شناخته شد. در بخش ارتقاء کیفیت زندگی توان‌یابان، شرکت دانش‌بنیان پکتوس به دلیل توليد تجهيزات كامپيوتري و الكترونيكي ويژه نابينايان برای بیش از دو دهه و فراهم آوردن امکان استفاده افراد نابینا از کامپیوتر و اینترنت و در نتیجه ارتقای دانش و آگاهی افراد نابینا و بهبود کیفیت زندگی آنها تندیس رعد را دریافت کرد و درنهایت در بخش فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در جامعه نیز کمپین «هستمت» که با اجرای بزرگ‌ترین و فراگیرترین کمپین محیط زیستی ایران که با شعار احترام به محیط زیست و احترام به انسان‌های دیگر تلاش کردند تا مردم را در حفاظت از محیط زیست همراه کنند و در کنار این هدف، با درآمد حاصل از فروش درهای پلاستیکی و خرید ویلچر، نقشی پررنگ به این کمپین دادند.

مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره، صدیقه اکبری نائب رئیس هیأت مدیره، دکتر کمالی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و بهزیستی و منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد هم اهدادکنندگان جوایز مسابقه بودند. در ادامه برنامه، شاهین طبری و گلرخ بحری از تیم اجرایی رویداد، به ارائه گزارشی از دستاوردهای توان‌تک پرداختند.طبری گفت: «در رویداد توان‌تک، 20 استارت‌آپ و 30 کسب‌وکار اینترنتی موفق مشارکت داشته و در بخش مسابقه نیز، 22 ارائه انجام شده است.»

بحری نیز با اشاره به فعالیت منطقه ویژه اشتغال و کارآموزی در نمایشگاه توان‌تک گفت: «در سه روز نمایشگاه، 256 فرصت شغلی توسط کسب‌وکارها معرفی شد و توان‌یابان هم 168 رزومه شغلی تکمیل کرده‌اند.» دبیر اجرایی رویداد ادامه داد: «بیش از 80 رسانه مکتوب و آنلاین اخبار توان‌تک را پوشش دادند. در شبکه‌های اجتماعی هم در همین مدت کوتاه که از شکل‌گیری توان‌تک گذشته، مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌ایم، به طوری که در توییتر بیش از 200هزار، در اینستاگرام بیش از 65هزار بار، در آپارات 12هزار و در تلگرام نزدیک به 300هزار بار مطالب مربوط به توان‌تک دیده شده است.»

در بخش برگزیدگان استارت‌‌آپ‌ها، رتبه‌ نخست مسابقه به «همیار بینا» تعلق گرفت؛ دستگاهی که به منظور تشخیص موانع معلق طراحی شده که عصای سفید نمی‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. این دستگاه به واسطه‌ لرزش می‌تواند فاصله‌ اجسام روبروی خود را با حس لامسه به کاربر منتقل کند. «ویتامید» به عنوان سازنده‌ بازی‌های توانبخشی برای توان‌یابان، رتبه‌ دوم را کسب کرد. در نهایت رتبه‌ سوم از آن «به‌توان کالا» و «همیار مهر» شد. به‌توان کالا، اولین مرجع مجازی کالاها و خدمات مخصوص توان‌یابان و همیار مهر، درگاه واحد ارائه خدمات و کالاهای مناسب برای توان‌یابان هستند.

از سه استارت‌آپ 3D fast به عنوان پلت‌فرم آنلاین خدمات پرینت 3بعدی و مارکت‌پلیس جامعه طراحان و پرینتر‌داران، صندلی فیبرکربن، تولید ویلچر سبک‌وزن فعال در جهت استقلال بیشتر توان‌یابان و بام، بانک اطلاعاتی مناسب‌سازی (بام) مکان‌های شاخص عمومی شهر برای معلولان هم قدردانی به عمل آمد.

توان‌تک رویدادی استارت‌آپی در حوزه توانمندسازی افراد دارای معلولیت است که در آن، افراد دارای معلولیت، با فناوری‌های نوین و کاربردهای آن در مشاغل دانش‌محور و غیرفیزیکی آشنا شده و فرصت‌های شغلی پایدار در کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، بررسی و معرفی می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.