راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ریپل با شکست بیت‌کوین کش، سومین ارز رمزنگاری‌شده برتر در بازار شد

ریپل توانست از بیت‌کوین کش پیشی بگیرد و با داشتن سرمایه بازار 31 میلیارد دلاری و ثبت 47 درصد افزایش طی 24 ساعت گذشته، به سومین ارز رمزنگاری‌شده بزرگ در بازار تبدیل شود.

طی دو روز گذشته، حجم معاملات ریپل نسبت دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار، البته به جز بیت‌کوین، افزایش پیدا کرده است. دیروز و در تاریخ 15 دسامبر هم، حجم معاملات روزانه ریپل، دوبرابر حجم معاملات روزانه ارز اتریوم بوده است.

به گزارش CCN، بازار صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده در کره جنوبی، قیمت ریپل را تنها در یک روز 71 درصد افزایش داد. این افزایش قیمت به دلیل همکاری میان بانک‌های ژاپنی و کره جنوبی به‌منظور آزمایش راهکارهای پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک ریپل بوده است.

به گفته تاکاشی اوکیتا، مدیرعامل SBI ریپل در آسیا، در ماه‌های آینده آزمایشگاه ریپل همچنان به نصب و آزمایش راهکارها و زیرساخت‌های زنجیره بلوک خودش در ژاپن و کره جنوبی ادامه خواهد داد.

اوکیتا می‌گوید: «در حوزه نوآوری زنجیره بلوک و تجارت دارایی‌های دیجیتال، کره جنوبی یکی از فعال‌ترین بازارها در سراسر دنیا است.»

پس از صحبت‌های اوکیتا و نهایی شدن همکاری استراتژیک میان بانک‌های کره جنوبی و ژاپن، قیمت ریپل در یک دوره سه‌روزه، 100 درصد افزایش پیدا کرد و در 24 ساعت گذشته هم قیمت این ارز از 0.56 دلار به 0.81 دلار، یعنی معادل 45 درصد افزایش پیدا کرد.

در زمان نوشتن این خبر، صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده Bithumb در کره جنوبی، توانست 31 درصد از حجم کل خریدوفروش‌های ریپل را به خودش اختصاص دهد و دیگر صرافی‌های محلی مانند Korbit و Coinone فقط 12 درصد از این مقدار را به دست آوردند.

اما باتوجه به اینکه دولت کره جنوبی قصد دارد تا قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را روی بازار ارزهای رمزنگاری‌شده اعمال کند می‌توان این انتظار را داشت که تمرکز ریپل بر حجم خریدوفروش‌ها در کره جنوبی مسئله‌ساز شود.

این دولت می‌خواهد سیاست‌هایی را در راستای محدود کردن سرمایه‌گذاران شخصی و تجار غیرمعتبر برای انجام سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری‌شده انجام دهد.

منبع: CryptoCoinNews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.