راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین و نقش انکارنشدنی آن در توسعه صنعت گردشگری

حالا که بیت‌کوین موضوع فراگیری شده، کلیدواژه پرکاربردی شده و به ارز محبوبی هم میان افراد تبدیل شده است، دارد جایش را میان کسب‌وکارهای مختلف باز می‌کند. چند وقت پیش مطلبی خوانده بودم که 13 خرده‌‌فروش برتر در دنیا که بیت‌کوین پذیرش می‌کنند را معرفی می‌کرد و هر روز هم به تعداد کسب‌وکارهایی که در حوزه‌های مختلف به پذیرش و استفاده از بیت‌کوین رو می‌آورند اضافه می‌شود؛ کسب‌وکارهایی که به ازای ارائه خدمت و سرویس به افراد و مشتریانشان از آن‌ها بیت‌کوین قبول می‌کنند.

ببینید: با ۱۳ خرده‌فروش برتر که بیت‌کوین پذیرش می‌کنند آشنا شوید

در این میان یکی از صنایعی که آهسته و پیوسته دارد به این سمت پیش می‌رود، صنعت گردشگری است. صنعتی که شاید بیش از هر بخش دیگری تأثیرات بین‌المللی‌اش سرعت بیشتری داشته باشد.

همه سفر کردن را دوست دارند و این موضوع برکسی هم پوشیده نیست. به همین دلیل هم صدها وب‌سایت برای پیدا کردن و خرید بلیت و رزرو هتل وجود دارد و در کنار این‌ها چندین بلاگ هم هستند که درباره رستوران‌ها، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی شهرها و کشورهای مختلف گفته‌اند.

بیت‌کوین مزایا و کاربردهای زیادی دارد که قابل انکار نیست. برای استفاده از بیت‌کوین، دیگر پای هیچ بانکی وسط نیست، تورمی ندارد و شاید از همه مهمتر اینکه هیچ کارمزدی هم برای انجام تراکنش لازم نیست و تنها چیزهایی که درگیر انجام فرایند تراکنش با بیت‌کوین هستند، دو نفری که می‌خواهند این مبادله را انجام دهند و تلفن‌های هوشمندشان است.

چنین قابلیت‌هایی می‌تواند انجام بسیاری از کارها را راحت و آسان کند، به‌خصوص در صنعت گردشگری. صنعتی که مسلما دغدغه بسیاری از مشتریانش تبدیل پول به واحد ارزی کشوری که می‌خواهند سفر کنند و هزینه‌هایی است که بابت تراکنش‌هایشان در هر شهر و کشوری باید بپردازند.

همه این‌ها علاوه بر اشتیاق مردم به ارز بیت‌کوین و اقبالی که این ارز رمزنگاری‌شده توانست به‌دست بیاورد موجب شد تا تعداد کسب‌وکارهایی که در حوزه گردشگری آغوششان را برای بیت‌کوین باز کردند، بیشتر و بیشتر شود.

تجربه سفر به دور دنیا با بیت‌کوین باید تجربه جالب و هیجان‌انگیزی باشد. حتی تصور این موضوع که شما بتوانید پول رزرو هتل، رزرو بلیت هواپیما، پرداخت هزینه غذا و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی در شهرهای مختلف را با بیت‌کوین پرداخت کنید، مسلما لبخندی از رضایت را بر لبانتان می‌نشاند.

از سال‌های 2013، 2014 بود که برخی آژانس‌های مسافرتی درهایشان را به‌روی بیت‌کوین باز کردند و بیت‌کوین را به‌عنوان شیوه پرداختی برای رزرو جا و استفاده از امکانات و سرویس‌هایشان پذیرفتند. در ادامه با هشت آژانسی که در دنیا بیت‌کوین پذیرش می‌کنند آشنا شوید:

.

چیپ‌اِیر (CheapAir)

یک آژانس مسافرتی آنلاین است که در سال 1989 در کالاباساس کالیفرنیا تاسیس شد. این آژانس مسافرتی از سال 2013 امکان پرداخت با بیت‌کوین را برای مشتریانش فراهم کرد.

.

دِستینیا (Destinia)

آژانس ارائه‌دهنده خدمات بلیت و هتل در انگلستان است که برای هم‌گام بودن با روندهای کنونی جامعه، دستینیا هم پرداخت با بیت‌کوین را در وب‌سایتش قرار داد.

.

بیت‌کوین تریپ (BitcoinTrip)

بیت‌کوین تریپ هم از آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات بلیت و هتل است که سیستم پرداختش صرفا مبتنی‌بر بیت‌کوین است. این آژانس برای ارتباط و تعامل با سرویس‌های حمل‌ونقل و هتل‌ها بدون هیچ واسطه‌ای و به‌طور مستقیم وارد عمل می‌شود. البته چیزی که درباره وب‌سایت این آژانس وجود دارد این است که مناسب دستگاه‌های موبایل نیست.

.

فلای‌های (Flyhi.fi)

فلای‌های هم ازجمله آژانس‌های گردشگری است که امکان پرداخت با بیت‌کوین را برای مشتریانش فراهم کرده است.

.

وب‌جت (Webjet)

در مورد این آژانس باید گفت که وب‌جت برای اولین‌بار و در سال 2015، پرداخت با بیت‌کوین را از مشتریانش پذیرفت و این فرایند پرداختی را ازطریق نرم‌افزار کیف پول موبایلی‌ خودش فراهم کرده بود. البته نکته‌ای که در خصوص این سایت وجود دارد این است که درحال حاضر دیگر بیت‌کوین پذیرش نمی‌کند و به‌نظر می‌رسد که آن پذیرش ابتدایی هم صرفا به‌خاطر تست بیت‌کوین بوده است.

.

اِیربالتیک (airBaltic)

این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم لتونی است، از شرکت‌های هواپیمایی است که برای ارائه بلیت‌هایش به 60 مقصد در اروپا، خاورمیانه، روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع از مشتریاننش بیت‌کوین پذیرش کرد.

.

تراول فور کوین (Travel for Coins)

این آژانس ارائه‌دهنده خدمات بلیت و هتل هم می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که قصد دارند تا پرداخت‌هایشان را با بیت‌کوین انجام دهند.

.

بیت‌کوین ادونچرز (Bitcoin Adventures)

این آژانس مسافرتی که در یکی از جزایر مالت قرار دارد کار جالبی کرده است.این آژانس یک تور مسافرتی به جزیره گزو تدارک دیده که فقط و فقط هزینه‌ها با ارز بیت‌کوین پرداخت می‌شود. این شرکت کار خود را به‌عنوان تلاشی برای ترویج آگاهی درمورد بیت‌کوین و پذیرفتن آن در مالت اعلام کرده است.

هدف این شرکت از ارائه تور بیت‌کوینی این است که بتوانند به مرحله جدیدی برسند و بازرگانان محلی رزروهای بیشتری و درنتیجه درآمدهای زیادتری کسب خواهند کرد و بیت‌کوین را به‌عنوان یک بانکداری بهتر خواهند شناخت. نخستین مسافر این تور هم یک مهندس زیرساخت ژاپنی به نام تاکِشی و همسرش بودند که در سایت بیت‌کوین ادونچرز ثبت‌نام کردند. آن‌ها پس از پایان سفرشان اظهار امیدواری کردند که روند موجود گسترش بیشتری پیدا کند.

مالت ازجمله کشورهای اروپایی است که از ارزهای رمزنگاری‌شده حمایت کرده و به‌نوعی دوستدار بیت‌کوین در اروپا محسوب می‌شود.

.

رزرو محل اقامت با بیت‌کوین

.

هتل‌گو24 (HotelGO24)

با استفاده از این سایت شما می‌توانید با پرداخت بیت‌کوین رزرو اتاق در هتل‌های مختلف را انجام دهید.

.

ناین‌فلت (9Flats)

ناین‌فلت یک بازار آنلاین خدمات مهمان‌پذیری است که به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند برای سفری که پیش رو دارند، هتل، آپارتمان و سوئیت کرایه کنند. نکته جالبی که درباره این سایت وجود دارد این است که حدود 20 درصد از مکان‌هایی که روی این سایت قرار دارند، بیت‌کوین پذیرش می‌کنند.

.

پیدا کردن رستوران، فروشگاه و مکان‌های تفریحی با بیت‌کوین

.

بیت‌کوین تراول (Bitcoin.travel)

بیت‌کوین تراول سایتی است که به شما اسامی کسب‌وکارهایی که در سراسر دنیا در حوزه هواپیمایی، هتل‌ها و آژانس‌های گردشگری که بیت‌کوین پذیرش می‌کنند را نشان می‌دهد. این سایت می‌تواند منبع بسیار خوبی برای افرادی است که در سفر هستند و می‌خواهند ببینند که در نزدیکی آن‌ها کدام فروشنده بیت‌کوین پذیرش می‌کند.

.

کوین‌مپ (CoinMap)

کوین‌مپ هم درست مشابه بیت‌کوین تراول است. با استفاده از کوین‌مپ شما می‌توانید مقصدی که مدنظرتان است را وارد کنید تا ببینید که در چه مکان‌هایی می‌توانید از بیت‌کوینی که دارید استفاده کنید.

.

مزایای سفر با بیت‌کوین

حالا که استفاده از بیت‌کوین به‌طور گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است، مسافران هم می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند و از این ارز رمزنگاری‌شده به‌عنوان منبع اصلی پرداخت هزینه‌های سفرشان استفاده کنند. حتی می‌توان با شرایط و ویژگی‌هایی که بیت‌کوین دارد گفت که استفاده از آن از پول نقد و کارت‌های اعتباری هم مفیدتر است.

باتوجه به این موضوع که بیت‌کوین یک ارز مبتنی‌بر وب هم است، دیگر مسافران دغدغه میزان نقدینگی که از سوی مقامات مورد بررسی قرار می‌گیرد را هم ندارند و می‌توانند هرچقدر که می‌خواهند بیت‌کوین با خودشان حمل کنند.

علاوه‌براین، حساب‌های بیت‌کوین هم می‌تواند خطر مواجهه با جیب‌برها را هم در طول سفر کاهش دهد؛ موضوعی که بسیاری از مسافران تجربه تلخی از آن دارند و این موضوع یک مزیت امنیت قابل توجهی است که بیت‌کوین به کاربرانش اعطا می‌کند.

اخیرا هم برنامه‌نویسی به نام فلیکس وِیس سفر یک‌ساله‌اش به دور دنیا با استفاده از بیت‌کوین را به پایان رساند. به گفته وِیس، تجربیات سفرش، تجربیات عالی و شگفت‌انگیزی بود و موضوعی که باعث تعجبش هم شده بود این بود که بیت‌کوین تا چه حدی پیش رفته و تا چه اندازه‌ای در سطح بین‌المللی مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.