راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا سیاست‌های کلان جی‌پی مورگان در مورد بیت‌کوین با نظر مدیرعامل این موسسه در تضاد است؟

جیمی دیمون (Jamie Dimon) ، مدیرعامل شرکت، در بیانات اخیر خود گفته بسیار دشوار است بتوان به این نکته پی برد که جی پی مورگان (JPMorgan) چه موضعی در خصوص بیت کوین و سایر ارزهای رمزگذاری شده دارد.

سرویس‌های مالی و بانکداری عظیم چندملیتی طرح‌های خود در خصوص معاملات آینده بیت کوین در گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME) را اعلام کرده‌اند، اما رئیس این موسسه هنوز موضع خود نسبت به بیت کوین را مشخص نکرده است.

جیمی دیمون  گفت: «شما نمی‌توانید کسب‌وکاری داشته باشید که افراد از طریق آن به‌یک‌باره به سود دست یابند و فکر کنید که آنهایی که اقدام به خرید نموده‌اند چه افراد هوشمندی هستند. این شعبده‌بازی نیست و سرانجام خوبی نیز نخواهد داشت. درنهایت از هم می‌پاشد و می‌توان گفت این نوعی کلاه‌برداری است.»

مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی جهان می‌گوید که ارزهای رمزگذاری شده نوعی کلاه‌برداری است، درحالی‌که شرکت او در حال آماده شدن برای اقدام به ورد به این عرصه است.

به‌نظر می‌رسد یک اختلاف عمده میان طرز فکر این مدیرعامل در خصوص این موضوع و طرح‌های تجاری بانکی وجود دارد.

بیت کوین به رکورد جدیدی (بیش از ۱۰۰۰۰ دلار) در این هفته دست یافته است و به همین دلیل تمایل نسبت به این ارز مجازی و جایگزین آن، آلت‌کوین، پیوسته در حال تغییر است.

چنانچه گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو همچنان به پیشروی خود ادامه دهد تا راه را جهت معاملات آتی بیت کوین در هفته آینده باز کند، تعجبی نخواهد بود که افرادی همچون دیمون و سایر ناظران نگرش خود نسبت به ارزهای رمزگذاری شده را تغییر دهند.

درحالی‌که معاملات تجاری دفاتر این شرکت در سوئیس طی این ماه به‌دقت مورد بررسی قرار گرفته است، چندان دشوار نیست که ببینیم چرا بانک‌ها به هر نوع روش کسب درآمدی نظر دارند.

واقعیت این است که قدرتمندانی همچون دیمون با هر بیانیه‌ای که ایراد می‌کنند توانایی ایجاد تغییر در بازار را دارند. حمله دیمون به بیت کوین در ماه سپتامبر باعث کاهش نرخ آن شد و نشان داد که او چه مقدار نوسان می‌تواند در این دنیای مالی ایجاد کند.

شاید دیمون به‌دنبال کسب سود بوده و تمایل داشته جنبشی در بازار ایجاد کند و پیش از خرید بیت کوین باعث کاهش نرخ آن شود. این تنها یک حدس است اما می‌تواند واقعیت داشته باشد.

درحالی‌که دولت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی همچنان به دنبال این هستند که پای خود را در عرصه ارزهای رمزگذاری شده باز کنند، نرخ بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم در حال افزایش است.

اکثر افراد تمایل دارند در ماه آینده و سال ۲۰۱۸ تغییراتی در عرصه ارزهای رمزگذاری شده به‌وجود آید و به ذخیره این نوع ارز بپردازند.

درحالی‌که که دیمون موضع سختی را در مقابل بیت کوین در پیش گرفته، افرادی همچون مایک نووگراتز میلیاردر، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تأمینی، همه‌چیز خود را در اختیار این عرصه قرار داده است.

نووگراتز عنوان داشته که بیت کوین ممکن است همچون یک حباب باشد اما نمی‌تواند مانع پیش‌بینی این موضوع شود که نرخ این ارز رمزگذاری شده امسال یا سال آینده به بیش از ۱۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

دیمون ادامه داد: «من می‌توانم صدای هیاهو را که نزدیک می‌شود، بشنوم. من در سانفرانسیسکو بودم و با چند تن از سرمایه‌گذاران بزرگ دیدار داشتم. آنها هنوز اندکی از این مسیر دور هستند اما به‌زودی خواهند رسید. سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام خواهد شد.»

این سرمایه‌گذار بزرگ ۵۲ ساله که به عرصه مالی بازگشته است و با علاقه به ارزهای رمزگذاری شده در مورد شایعات رو به رشد در این عرصه بسیار صحبت کرده است.

همچنان که سرمایه‌گذاران بزرگ در حال ورود به این عرصه هستند، تنها زمان لازم است که سایرین نیز به آنها ملحق شوند.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.