راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت PwC اولین دریافتی خود بر پایه بیت‌کوین را اعلام کرد

شرکت PwC که یکی از چهار شرکت بزرگ حسابرسی و مشاوره مدیریت در دنیا است و به نام Big Four هم معروف است، به‌تازگی پذیرش اولین پرداخت بیت‌کوینی خودش را اعلام کرد.

این خبر را ریموند چائو، رئیس بخش آسیا اقیانوسیه شرکت اعلام کرد و گفت: «این تصمیم نشان می‌دهد که ما چطور فناوری‌های جدید را با آغوش باز پذیرا هستیم و مدل‌های کسب‌وکار فناورانه را در طیف گسترده‌ای از خدماتمان جای داده‌ایم.»

با رسیدن قیمت بیت‌کوین به 10 هزار دلار، دیگر جای تعجب هم ندارد که شاهد چنین خبرهایی از سمت شرکت‌های مختلف باشیم. البته باید گفت که برای شرکتی مانند PwC، چنین اتفاقی اولین اقدام این شرکت در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده نیست. در سال 2014،  این شرکت گزارشی منتشر کرد که در آن توضیح داد چطور ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌توانند بر صنایع مختلفی از جمله مسافرت و شرط‌بندی تأثیرگذار باشند.

شرکتی مانند PwC و شرکت رقیبش ارنست یانگ (EY) بیشتر از بانک‌های وال استریت به موضوع ارزهای دیجیتالی علاقه نشان داده‌اند. در ماه می امسال بود که شرکت ارنست یانگ به یک مؤسسه سوئیسی حمایت از بیت‌کوین به نام انجمن بیت‌کوین ملحق شد.

مارسل استالدر مدیرعامل شرکت EY می‌گوید: «برای ما مهم است تا همه خودشان را برای تغییر و تحولاتی که به واسطه زنجیره بلوک، قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتالی در کسب‌وکارهای دنیا رخ می‌دهد، آماده کنند.»

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.