انتخاب سردبیر شرکت‌ها

رمیس در حال گذار از سیستم سنتی اجرای پروژه به سیستم سرویس محور است

نوشته شده توسط مینا حاجی

جشن مشتریان شرکت رمیس دیروز ۸ آذر در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. این جشن که سومین دوره‌ی خود را پشت سر گذاشت، دورهمی دوستانه و به‌ دور از تعاملات و روزمرگی‌های معمول افراد فعال در این حوزه بود. در سومین جشن مشتریان شرکت رمیس، احسان پورمند مدیرعامل این شرکت ضمن خوش آمد گویی به حضار برای شرکت در این جشن، درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت صحبت کرد.

پورمند در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «از ابتدای تولد شرکت رمیس در سال ۱۳۸۰ تا به این روز موفق شده‌ایم در طول ۱۶ سال، ۸۴۶ قرارداد بزرگ و کوچک فناوری اطلاعات را در کشور اجرا کنیم و از جشن قبلی شرکت رمیس تاکنون نیز ۱۴۹ قرارداد کوچک و بزرگ فناوری را یا اجرا کرده‌ایم و یا در حال اجرا داریم.»

مدیرعامل شرکت رمیس به چند نمونه از پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که شرکت رمیس انجام داده است، مرکز داده ابری دولت الکترونیک بود که بستر بسیار خوبی را فراهم می‌کند تا در آینده نزدیک بتوانیم سرویس‌های دولت الکترونیک را در کشور راه‌اندازی کنیم. پروژه‌ی دیگر، مرکز داده بیمه مرکزی کشور بود که در طی آن بستر مناسبی فراهم شد تا جلوی بسیاری از Fraudهایی که در حوزه صنعت بیمه وجود دارد، گرفته شود و پروژه‌ی سن‌هاب که پروژه‌ی مهمی بود، بسترش فراهم شد.»

پورمند ادامه داد: «رمیس همچنین در حوزه آمارگیری و سرشماری نفوس و مسکن نیز نقش مهمی را داشته است. همین‌طور دیتا سنترهایی نیز در این مدت افتتاح شده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توانم کارت هوشمند ملی را مثال بزنم که تا به امروز ۲۷ میلیون کارت هوشمند جدید ملی صادر شده است و به‌صورت آنلاین حدود ۷۰۰ ترابایت دیتای سجلی کشور در اختیار سازمان‌ها و یا مراکزی که بخواهند به‌عنوان بستر احراز هویت از این دیتا استفاده کنند، قرار داده است و ده‌ها پروژه‌ی دیگر در حوزه زیرساخت شبکه برای اپراتورهای مختلف کشور انجام شده است.»

احسان پورمند همچنین اظهار کرد: «نتیجه تمام تلاش‌هایی که شرکت رمیس در طی این سال‌ها انجام داده است در نمودار رشد فروش شرکت رمیس به‌خوبی نمایان است و این نمودار تنها یک چیز را نشان می‌دهد و آن هم تداوم ۱۶ ساله رشد فروش این شرکت است. شرکت رمیس در آخرین رتبه‌بندی که سازمان مدیریت صنعتی انجام داده است، رتبه‌ی ۳۱۳ را در بین شرکت‌های برتر ایرانی کسب کرده است.»

شرکت رمیس سیستم ISMS یا نظام امنیت اطلاعات را نیز راه‌اندازی کرده است و توانسته است ایزو ۲۰۰۰۰ را در حوزه مدیریت خدمات دریافت کند؛ همچنین ایزو ۱۰۰۰۰ را دریافت کرده‌ است که پروژه‌ای تحت عنوان «صدای مشتریان» است که اهمیت زیادی برای این شرکت دارد.

پورمند درباره‌ی پروژه‌ی پرواکتیو ساپورت یا پشتیبانی‌های پیشگیرانه که حدود یک سال و نیم است که در این شرکت عملیاتی شده است، گفت: «پروژه‌ی پرواکتیو ساپورت یا پشتیبانی‌های پیشگیرانه برای آن دسته از مشتریانی است که قرارداد تعمیر و نگهداری با آن‌ها نداریم یعنی موظف نیستیم  که به یک SLA مشخصی دست پیدا کنیم و به آن پایبند باشیم. در طی یک سال و نیم گذشته که این پروژه طراحی و پیاده‌سازی شده است، بلافاصله بعد از دریافت اطلاعاتی مبنی بر ریلیز شدن آپدیت‌های جدید از طرف یک مشتری، همکاران ما شروع می‌کنند به ارسال نامه‌ها و ایمیل‌هایی به مشتریانمان و از آن‌ها می‌خواهند تا اجازه دهند به‌صورت رایگان به محل سایت آن‌ها مراجعه کنیم و آپدیت‌های مربوطه را نصب کنیم؛ به‌این‌ترتیب سطح دسترس‌پذیری سرویس‌های رمیس به مشتریان رشد چشمگیری داشته است و باید اشاره کنم که ۲۵۴ مورد ساپورت پرواکتیو در طی یک ساله و نیم گذشته انجام شده است.»

پورمند ادامه داد: «اتفاق دیگری در رمیس در حال رخ دادن است و آن هم اینکه علاوه بر رویکرد اجرای پروژه، ما در حال گذار از سیستم سنتی اجرای پروژه به سیستم سرویس محور هستیم. بنابراین بیزینس یونیک جدیدی به نام راهکارهای خلاقانه نوآوری در رمیس ایجاد شده است که در آن ما راهکارهای مختلفی را خدمت مشتریان ارائه می‌دهیم؛ راهکارهایی که عمدتاً مبتنی بر راهکارهای موبایلی یا مبتنی بر تراکنش‌های بانکی است.»

مدیرعامل شرکت رمیس از سرویس دیگری در کنار موبایل بانک و سرویس Omnichannel، نام برد و گفت: «یکی از سرویس‌های جذابی که ما خیلی به آن علاقه داریم، اپلیکیشن یا سرویسی است که ما آن را تحت عنوان پیام‌رسان از آن نام می‌بریم که مشتریان می‌توانند آن را برای سازمان خود بومی‌سازی کنند.»

پورمند در آخر صحبت‌هایش درباره‌ی یکی از مأموریت‌های اساسی رمیس گفت: «یکی از مأموریت‌های اساسی ما در شرکت رمیس مربوط به حوزه آموزش است و ارژنگ، موسسه آموزش عالی آزاد رمیس است که در آن آموزش می‌بینیم. ارژنگ نیز مانند سایر قسمت‌های رمیس، محصولی را تحت عنوان Gotoclass ارائه کرده است که ۳۰ هزار نفر در طی این مدت در دوره‌های Gotoclass.ir ثبت‌نام کرده‌اند و رتبه‌ی الکسای Gotoclass به عدد ۷۳۵ رسیده است که نشان‌دهنده استقبال خوب از این محصول است.»

درباره نویسنده

مینا حاجی

مینا حاجی دانشجوی کارشناسی رشته زبان و ادبیات اسپانیایی است و همچنین به زبان انگلیسی مسلط است. او در حال حاضر به عنوان مترجم و نویسنده در راه پرداخت فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید