راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خبر کوتاه بود و ناراحت‌کننده: پی‌پینگ برای سومین بار فیلتر شد

بعد از ظهر چهارشنبه اولین روز از آذر 96 برای تیم پی‌پینگ روز خوبی نبود. در طول دو سال فعالیت، دیروز آنها برای بار سوم فیلتر شدند.

آن‌طور که بنیان‌گذاران پی‌پینگ در توئیتر نوشته‌اند به نظر می‌رسد به خاطر رفتار یکی از کاربرانشان فیلتر شده‌اند. هرچند ادعا دارند که آن کاربر خاص را شناسایی و او را به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معرفی کرده بودند؛ اما چیزی که اکنون شاهد آن هستیم این است که باز هم PayPing فیلتر شده است.

 

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتر جواب داد که گزارش این موضوع را به‌صورت کتبی ارائه کنند تا پیگیری لازم را انجام دهد. بعضی معتقدند این‌که چهارشنبه این اتفاق افتاده و در روزهای تعطیل آخر هفته هم پیگیری قانونی خوبی نمی‌توان انجام داد، درنهایت به ضرر پی‌پینگ خواهد بود و با ریزش کاربر مواجه می‌شود.

در عمر دوساله‌اش، این استارت‌آپ چیزی حدود ۶ ماه فیلتر بوده است و می‌توان آن را یکی از پرحاشیه‌ترین استارت‌آپ‌های ایرانی نامید.

حالا باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا وزیر جوان می‌تواند خودش را در دل فضای استارت‌آپی ایران جا کند؟ آیا پی‌پینگ می‌تواند بدون فیلترشکن به کار خود ادامه دهد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.