راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هکر سریال بازی تاج‌وتخت معادل 6 میلیون دلار بیت‌کوین درخواست کرده بود

حتما خبردار شده‌اید که دو قسمت از سریال بازی‌وتخت چند روز پیش از آنکه پخش رسمی بشود، لو رفت. به عبارت دیگر، سایت HBO که هر هفته قسمت جدیدی از این سریال را برای مشاهده منتشر می‌کرد، توسط یک فرد ایرانی به نام بهزاد مصری هک شد.

در خبرها گفته شده است بهزاد مصری که با نام مستعار سکوت وحشت هم شناخته می‌شود، تحت تعقیب است و درصورتی که در ایران باشد و از کشور خارج شود، بازداشت خواهد شد.

گویا بهزاد مصری سایت HBO را هک کرده چیزی حدود یک ترابایت از اطلاعات سایت را به دست آورده و در ازای منتشر نکردن این اطلاعات معادل 6 میلیون دلار بیت‌کوین از این سایت درخواست کرده بود.

به نقل از بی‌بی‌سی، بهزاد مصری پیشتر هم با نیروهای نظامی ایران برای هک کردن برخی سیستم‌ها همکاری داشته است. همچنین گزارش شده است که مصری بعد از هک کردن سیستم‌های HBO به کارکنان این شرکت ایمیلی با این متن فرستاده بود: «سلام به همه بی‌عرضه‌ها! بله درسته! HBO هک شده! مراقب باشید سکته قلبی نکنید.»

بی‌بی‌سی نوشته است که مقام‌های قضایی آمریکا او را متهم کرده که پیشتر به هکرهای دستگاه‌های نظامی ایران برای هک کردن سامانه‌های هسته‌ای اسرائیل نیز کمک کرده بود.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.