راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین هشت هزار دلاری شد

مثل اینکه کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین برایش مانند سکوی پرتابی بوده که با قدرت و شدت بیشتری به بالاترین قیمت خودش در این چند ماه برسد و برای اولین‌بار طعم 8 هزار دلار را هم بچشد و در حال حاضر با قیمت 8 هزار و 62 دلار در بازار معامله شود.

در ادامه نگاه کوتاهی می‌اندازیم به اتفاقاتی که در این چند هفته اخیر بر سر بیت‌کوین آمد. دوم ماه نوامبر بود که قیمت بیت‌کوین مرز 7 هزار دلار را هم رد کرد و آن هم به‌خاطر هارد فورکی به نام Segwit2X بود که قرار بود اتفاق بیفتد.

اما زمانی که انجام این فورک کنسل شد، قیمت بیت‌کوین هم با کاهش شدید بیش از هزار دلاری مواجه شد و بسیاری هم با ترس و دلهره پول‌هایشان را به سمت دیگر ارزهای جایگزین بردند و همین اتفاق هم باعث شد تا قیمت بیت‌کوین کش هم دچار تغییرات عجیبی شود و آن را به دومین کوین ارزشمند تبدیل کند.

قیمت اخیر بیت‌کوین

به‌هرحال داستان هرچه بود تمام شد و قیمت بیت‌کوین نه‌تنها به جای قبلش برگشت بلکه حتی 8 هزار دلار را هم رد کرد. اما چه چیزی باعث این افزایش قیمت ناگهانی شد؟

به نظر می‌رسد که علایق و منافع سازمانی علت اصلی چنین افزایش قیمتی باشد. در یک سال گذشته بیش از 100 صندوق‌ پوشش ریسک (Hedge Funds) که تمرکزشان روی ارزهای رمزنگاری‌شده است به وجود آمده‌اند و به مکانی برای تبدیل ارزهای فیات به بیت‌کوین و یا دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده بدل شده‌اند.

حتی مؤسسات سرمایه‌گذاری و صندوق‌های پوشش ریسک قدیمی هم دارند وارد این بازار می‌شوند و در حال حاضر سرویس‌هایی وجود دارد که به آن‌ها امکان انجام چنین کارهایی را می‌دهد.

همین هفته پیش بود که کوین‌بیس خبر از سرویسی داد که امکان ذخیره 10 میلیون دلار و یا بیشتر ارزهای رمزنگاری‌شده را برای سرمایه‌گذاران نهادی فراهم می‌کند.

همچنین بورس کالای شیکاگو هم اعلام کرد که دهم دسامبر محصولات بیت‌کوین فیوچرز قانون‌گذاری‌شده را راه‌اندازی خواهد کرد.

این دو اقدام و دیگر اقدام‌های مشابه امکان ورود ابزارهای سرمایه‌گذاری متنوع به بازار را آسان‌تری و سریع‌تر می‌کند.

اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد معلوم نیست ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد که بیت‌کوین این پتانسیل را دارد که تا پایان سال به 10 هزار دلار هم برسد.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.