راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهاردهمین دورهمی گیگ‌آپس با محوریت بلاکچین برگزار شد

مدرسه استانداردهای وب در سال 1392 توسط مجموعه مجیدآنلاین با هدف انتقال استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه وب به توسعه‌دهندگان ایرانی کار خود را آغاز کرد. این مدرسه با برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های تخصصی و فنی به آموزش دست‌اندرکاران حوزه وب در این زمینه کمک می‌کند. گیگ‌آپس نام دورهمی‌های ماهانه این مدرسه است که به صورت رایگان برای شبکه‌سازی افراد علاقه‌مند با حضور صاحب‌نظران حوزه وب برگزار می‌شود. در این جلسات افراد حرفه‌ای در حوزه وب و استانداردهای موجود جهانی ارائه کوتاهی خواهند داشت.

موضوع جلسه چهاردهم این رویداد به بلاکچین و زنجیره بلوک اختصاص داشت. رضا قربانی، مدیرعامل شبکه راه پرداخت سخنران آن بود و جادی میرمیرانی و سهیل نیکزاد در پنل آن با عنوان «زنجیره بلوک، همه برای همه» شرکت کردند و وحید حجه‌فروش از روزنامه‌نگاران فناوری مدیریت این پنل را بر عهده داشت. این دورهمی چهارشنبه هفته گذشته 24 آبان‌ماه برگزار شد.

بعد از خیر مقدم مجید علوی‌زاده، رضا قربانی در سخنرانی خود از پیدایش فین‌تک، بیت‌کوین، زنجیره بلوک و جاده ابریشم گفت و منطق کارکرد زنجیره بلوک با بانک‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. او در سخنرانی خود با عنوان «زنجیره بلوک، جهان جذاب جدید» درباره واکنش دولت‌ها در برابر بیت‌کوین گفت: «دولت‌ها هرکدام واکنش‌های متفاوتی نسبت به ارزهای رمزنگاری شده و زنجیره بلوک داشتند و بعد از مدتی متوجه شدند نمی‌توانند به چنین نوآوری در دنیا بی‌اعتنا بمانند. اکنون دولت‌ها ارزهای دیجیتال خود را تولید می‌کنند و بانک مرکزی ایران نیز اخیراً اعلام کرد بیت‌کوین را نه قانونی و نه غیرقانونی می‌داند.

او درباره وضعیت بیت‌کوین در دنیا و شهرت آن گفت: «برخلاف عده بسیاری که زنجیره بلوک را سازنده دنیای جدید و متحول‌کننده جهان می‌دانند، زنجیره بلوک جز بیت‌کوین دستاورد دیگری نداشته است. بهتر است با احتیاط سمت بیت‌کوین و زنجیره‌های بلوک برویم. هرچه جلوتر می‌رویم تبعات بیت‌کوین بیشتر مشخص می‌شود و باید مراقب باشیم تا زرق و برق وعده‌های این دنیای جدید ما را گمراه نکند.»

در ادامه این برنامه، پنل «زنجیره بلوک، همه برای همه» با حضور سهیل نیکزاد و جادی میرمیرانی برگزار شد. مجری این پنل، وحید حجه‌فروش، دبیر سرویس استارت‌آپ‌ها روزنامه فناوران بود و توییت‌های شرکت‌کنندگان را که همزمان در توییتر می‌نوشتند از اعضای پنل می‌پرسید. رویکرد اعضای این پنل نیز بیان خوبی‌ها و بدی‌های زنجیره بلوک بود تا شرکت‌کنندگان با همه جوانب آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در این رویداد که در سرای محله جهاد تشکیل شد، بیش از 150 نفر شرکت کردند و از آنجایی که سالن ظرفیت همگی شرکت‌کنندگان را نداشت، عده‌ای بیرون از محل برگزاری دورهمی، از طریق نمایشگر شاهد پخش برنامه بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.