راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خسروشاهی قصد دارد کاربران سراسر دنیا را دوباره به اوبر بازگرداند

دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید کمپانی اوبر که برای اولین بار پس از نشستن بر صندلی مدیریت این شرکت به میان مردم آمده بود، تصویر واضح‌تر و امیدوارکننده‌تری از آینده کمپانی اوبر را برای بینندگان و مردم دنیا ترسیم کرد. هدف اصلی وی در این شرکت، فرار از ابر سیاهی است که پس از رسوایی‌های اخیر و اخراج مدیرعامل سابق این شرکت یعنی «کالانیک» بر کمپانی اوبر سایه افکنده است. خسروشاهی از آگوست امسال به‌عنوان مدیرعامل جدید اوبر مشغول فعالیت شده است.

خسروشاهی در مصاحبه خود گفت: «در آن زمان همه چیز ناگهان به‌هم ریخت. جامعه، اعضای هیئت‌مدیره و مدیریت شرکت همگی باهم به مسیر نادرستی کشیده شدند که نتیجه آن را هم دیدیم؛ اما معتقدم با یک شروع مجدد و موفق می‌توانیم شکست‌های گذشته را جبران کنیم.»

در حقیقت، زمانی که خسروشاهی به مدیریت اوبر منصوب شد، با رسوایی‌ها و مشکلات مختلفی مواجه شد. اختلاف بین کارکنان بالا رفته بود و نفاق بین اعضای هیئت‌مدیره به شدیدترین حد ممکن خود رسیده بود. علاوه‌بر این اعتراض کاربران اوبر به افزایش نرخ‌ها و ضعف خدمات باعث رواج پیدا کردن هشتگ #DeleteUber در سراسر دنیا شده بود که در نتیجه آن بیش از ۵۰۰ هزار کاربر اکانت اوبر خود را به‌طور کامل حذف کردند. حال دارا خسروشاهی قصد دارد عصر جدیدی را در این کمپانی با نام اوبر نسخه ۲/ ۰ آغاز کند. خسروشاهی برای اولین‌بار در یک مصاحبه عمومی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد مسیر را برای سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری کمپانی SoftBank در اوبر هموار کند. ظاهراً این کمپانی قدرتمند ژاپنی علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در اوبر نشان داده است.

مطمئناً، مهم‌ترین هدف خسروشاهی در حال حاضر، سفر به شهرها و دیگر کشورهایی است که روزی اوبر در آنجا خدمات ارائه می‌کرده و به‌دلیل سوء مدیریت کالانیک، اعتبار خود را در آنجا از دست داده است. خسروشاهی با این کار قصد دارد اعتماد شهرها، کشورها و در کل کاربران سراسر دنیا را دوباره به اوبر بازگرداند و در حال حاضر این کار تنها با سفر به این مناطق و ملاقات با مقامات قانون‌گذار و رانندگان امکان‌پذیر است. خسروشاهی در این‌باره گفت: «به‌نظرم در گذشته و در برخورد با مقامات قانون‌گذار به‌خصوص در زمینه حمل‌ونقل کمی ناعاقلانه برخورد کرده‌ایم.»

او در این راستا به لندن که بزرگ‌ترین بازار اوبر در اروپا را در اختیار دارد و همچنین برزیل سفر کرده و با مقامات شهر و رانندگان اوبر جلساتی را برگزار کرد و قول داد در کم‌ترین زمان ممکن اقداماتی انقلابی در جهت بازگشت اوبر به جایگاه اولیه خود انجام خواهد داد. البته خسروشاهی در مصاحبه خود به تلاش‌های غیر قابل توصیف «کالانیک» مدیرعامل اسبق اوبر هم اشاره و اعلام کرد که رساندن ارزش سهام شرکت اوبر به ۷۰ میلیارد دلار تنها با درایت و هوش بی‌نظیر کالانیک امکان‌پذیر بوده است. او حتی اذعان کرد که برای حل برخی موارد هنوز با کالانیک در تماس است و از تجربیات او بهره می‌گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.