راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری Paytm برای ساخت کسب‌وکار پرداختی‌اش

پلتفرم Paytm که سال گذشته و بنا به تصمیم دولت هند مبنی بر حذف اسکناس‌های درشت در هند، مورد استقبال مردم قرارگرفت، قصد دارد تا یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ساخت کسب‌وکار پرداختی‌اش انجام دهد.

البته به گفته ویجای شکار شارما بنیان‌گذار و مدیرعامل Paytm، این اقدام شامل بخش تجارت الکترونیکی شرکت نمی‌شود.

باتوجه به دستورالعمل اخیر بانک مرکزی هند (RBI)، قوانین مربوط به کیف پول‌های دیجیتالی این کشور در حال تغییر است و به همین دلیل اکنون Paytm به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از کیف پول الکترونیکی‌اش و درعوض با استفاده از فناوری BHIM تراکنش انجام دهند.

بانک مرکزی هند به‌تازگی و در دستورالعملی که منتشر کرده، از بازیگران کیف پول موبایلی خواسته است تا فقط کاربران سازگار با KYC داشته باشند.

Paytm که تحت حمایت شرکت‌های علی‌بابا و سافت بنک است، می‌خواهد تا سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده‌اش را در حوزه تراکنش‌های کسب‌وکارهای اصلی، مسافرت‌ها، هتل‌ها و فروش طلا انجام دهد.

به گفته شارما، این شرکت به‌دنبال استراتژی‌های سه‌جانبه برای افزایش تعداد کاربرانش در سال آینده است و می‌خواهد این کار را با انتقال مشتریان Paytm به سمت بانک پرداختی Paytm (Payment bank) انجام دهد.

همین چند وقت پیش بود که Paytm سرویس مکالمه‌اش را هم روی پلتفرم خودش راه‌اندازی کرد تا بتواند تجربه پرداخت یکپارچه‌تری به کاربرانش ارائه دهد.

با سرمایه 1.4 میلیارد دلاری که Paytm توانست اوایل امسال و از جانب سافت بنک به‌دست آورد، این شرکت در حال انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید روی کسب‌وکارهای جدید است.

همان‌طور که Paytm در بخش‌هایی مانند خواروبار فروشی آنلاین، ارسال غذا و کالا ورود کرده است، به حوزه‌های دیگری مانند فروش بلیت سینما، سفر، هتل‌ها و رویدادهای نیز تمایل و علاقه بسیاری دارد.

منبع: Indiatimes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.