راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم پرداخت مسنجر فیس‌بوک وارد فرانسه و انگلستان شد

انگلستان اولین مقصد اروپایی فیس‌بوک برای راه‌اندازی و استفاده از سرویس پرداخت پیام‌رسانش است.

بزرگ‌ترین چالش پرداخت‌های فردبه‌فرد این است که بتوانند در همه‌جا حاضر باشند. مصرف‌کنندگان گزینه‌های زیادی برای انجام پرداخت‌های فرد‌به‌فرد دارند و به همین دلیل هم شاید کم پیش بیاید که همه یک پلتفرم یکسان داشته باشند.

برای مثال وقتی یک جمع چهارنفره از دوستان برای خوردن شام به یک رستوران می‌روند، اگر سه‌نفرشان پلتفرم ونمو داشته باشند و نفر چهارم از سرویس دیگری استفاده کند پس دیگر خبری از انجام پرداخت‌های فردبه‌فرد نیست.

اما قضیه درباره فیس‌بوک فرق دارد. 2 میلیارد کاربر دارد و تقریبا هرکسی در سراسر دنیا یک حساب کاربری فیس‌بوک دارد. استان چاندوفسکی مدیر محصول Messaging فیس‌بوک می‌گوید که اضافه شدن امکان انجام پرداخت‌های فردبه‌فرد به سرویس پیام‌رسان فیس‌بوک، که آن را در سال 2015 راه‌اندازی کرد، کار منطقی است.

حالا که کاربران می‌توانند با استفاده از این سرویس متن، عکس، ویدئو، ایموجی، گیف و خیلی چیزهای دیگر بفرستند، پس چرا ارسال پول را به آن اضافه نکنیم؟

به گفته این مدیر محصول کاربران در انگلستان و فرانسه به‌زودی می‌توانند پرداخت‌های فرد‌به‌فردشان را از طریق این پلتفرم انجام دهند.

او در ادامه گفت: «این فرصت بسیار خوبی است. ما در اینجا خدمات مشابهی البته با قیمت‌های ارزان‌تر و یا رایگان داریم اما این موضوع در فرانسه یا انگلستان اینطور نیست. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کاربران آن کشورها هم به خدمات مشابهی که کاربران ایالت متحده دارند، دسترسی داشته باشند.»

برای استفاده از این سرویس، کاربران پیام‌رسان فیس‌بوک باید فقط یک‌بار اطلاعات کارت نقدی خودشان را روی پلتفرم وارد کنند و پس از آن، می‌توانند به دوستان و خانواده‌هایشان پول بفرستند و یا دریافت کنند و یا به کسب‌وکارهایی که صفحه فیس‌بوکشان برای ارسال و دریافت پول فعال است، پول بفرستند.

چاندوفسکی می‌گوید که مردم همیشه از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک درحال صحبت با کسب‌وکارها هستند و از طرفی این افراد اعتبار حساب هم دارند، بنابراین آن‌ها باید بتوانند از این اعتبارات برای آن کسب‌وکارها استفاده کنند.

همچنین فیس‌بوک سرویس M Suggestions را هم معرفی کرده است. M Suggestions یک دستیار مجازی است که تشخیص می‌دهد شما چه زمانی درباره کارهای پرداختی صحبت می‌کنید و به این ترتیب به شما سرویس‌های جدیدی پیشنهاد می‌دهد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.