راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره رید هافمن مدیرعامل لینکدین بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / رید هافمن را اغلب با «لینکدین» می‌شناسیم، شبکه اجتماعی‌ای که سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی کرد. هافمن از همان ابتدا به دنبال کاری تأثیرگذار بود. گرچه ابتدا تصور می‌کرد باید نویسنده یا استاد یا روشنفکر باشد تا بتواند به آرزوی خود برسد اما بعدها فهمید که این نقش‌ها تنها روی افراد کمی تأثیرگذارند.

پیشینه کاری بنیان‌گذار لینکدین را که مرور می‌کنیم ردپای شبکه اجتماعی را از همان ابتدای رزومه او، زمانی که در «اپل» کار می‌کرد می‌بینیم. او در اپل، «ای‌ورلد» را راه‌اندازی کرد. سال ۹۷ شبکه اجتماعی خود با نام «سوشیال نت» را راه انداخت که افراد با علاقه‌مندی‌های مشترک را به هم می‌رساند مثلاً گلف‌بازی که به دنبال یک پارتنر بود. او از همان زمان به فکر راه‌اندازی شبکه‌ای برای روابط افراد در فضای کسب‌وکار بود تا اینکه «پیتر تیل»، از دوستان استنفوردی هافمن به او پیشنهاد کار در پی‌پل را داد.

هافمن در پی‌پل مسئول روابط خارجی ازجمله پرداخت‌های زیرساختی مانند «ویزا» و «مسترکارت» بود.

او سال ۲۰۰۲ با استفاده از سهمش از فروش پی‌پل به «ایی‌بی» بالاخره به دنبال تحقق رویایش رفت و لینکدین متولد شد. هافمن اکنون یکی از شرکای وی‌سی «گری پارتنرز» است که لینکدین بخشی از این وی‌سی محسوب می‌شود. آن‌ها در گری پارتنرز روی حوزه‌هایی مانند مالی، سلامت، اینترنت، موبایل، خرده‌فروشی و… سرمایه‌گذاری می‌کنند. هافمن در استنفورد رشته سیمبلیک سیستمز خوانده که ترکیبی از فلسفه، زبان‌شناسی، روانشناسی، منطق، ریاضی و علوم کامپیوتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.