راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

EMVCo چهارچوب امنیتی تراکنش‌های آنلاین و درون‌برنامه‌ای منتشر کرد

به‌تازگی EMVCo نسخه اول چهارچوب فنی تجارت امن از راه دور EMV را منتشر کرد. در این چهارچوب نقش‌ها، فرایندهای سطح بالا و توصیف داده‌ها شرح داده شده است که باعث می‌شود تا داده‌های کارت به طریقی امن و سازگار و در یک محیط تجارت از راه دور، محافظت و تبادل شود.

این چهارچوب فنی به‌دنبال انتشار مشخصات دقیقی خواهد بود که پروتکل‌ها و کارکردهای اصلی را توصیف و تعریف می‌کند. تجارت از راه دور به خرید کالا و سرویس توسط مصرف‌کنندگان اشاره دارد که با استفاده از اپلیکیشن‌ها و مرورگرهای موبایل، تبلت، دسکتاپ و دیگر وسایل متصل انجام می‌شود.

تجارت از راه دور EMV به پیچیدگی‌ها و آسیب‌‌پذیری‌های احتمالی در محیط پرداخت‌های از راه دور می‌پردازد؛ درواقع این چهارچوب با تعریف یک رویکرد سازگار برای انجام انتقال امن داده‌های کارت پرداختی میان شرکت‌کنندگان در فرایند خرید، به این پیچیدگی‌ها رسیدگی می‌کند.

اهداف این چهارچوب ارائه‌شده توسط EMVCo در پنج بند زیر خلاصه شده است:

  • توسعه و گسترش امنیت‌های استفاده‌شده در پایانه‌های فروش فیزیکی در محیط‌های پرداخت راه دور.
  • کاهش پیچیدگی‌های موجود در اکوسیستم با ارائه فرایندهای ادغام و رابط‌های سازگار و ساده میان سهامداران.
  • افزایش امنیت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تجارت از راه دور با ارائه داده‌های پویا برای انتقال امن اطلاعات پرداختی.
  • امکان ادغام با دیگر اطلاعیه‌های منتشرشده EMV مانند EMV 3-D Secure و توکنیزاسیون پرداخت EMV
  • کاهش نیاز به وارد داده توسط دارنده کارت با امکان شناسایی سازگار مصرف‌کننده.

چریل میش رئیس هیئت‌مدیره EMVCo می‌گوید:

«تجارت از راه دور اغلب با ورود دستی داده‌های دارنده کارت در وب‌سایت فروشنده یا هر ارائه‌دهنده‌ای شروع می‌شود. درحالی‌که راهکارهای ذخیره‌سازی برای حفاظت از داده‌های حساب و کارت به‌طور گسترده‌ای اجرا و عملیاتی می‌شود، با این‌حال شیوه‌های حال حاضر ارائه داده‌های کارت پرداخت به فروشنده آسیب‌پذیری‌هایی دارد که می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. درنتیجه چندین شرکت‌کننده در این صنعت سعی کردند تا با ارائه راهکارهای مبتنی بر اپلیکیشن، در میان دیگر موارد، یک تجربه پرداخت مصرف‌کننده ساده و آسان فراهم کنند. در این بین، EMVCo هم با اکوسیستم پرداخت کار می‌کند تا بهبودهای امنیتی را تعریف کند، ادغام فروشنده را ساده‌سازی کند و امکان ایجاد یک تجربه مصرف‌کننده از راه دور را فراهم سازد.»

باید گفت که هرچقدر فناوری‌های پرداخت پیشرفت و توسعه پیدا می‌کند، مشخصات EMV نیز پابه‌پایش تکامل پیدا میی‌کند تا بتواند با چالش‌های جدید مواجه شود و نیازهای جدید را برآورده سازد.

منبع: EMVCo.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.