راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قابی از موزه پرداخت ایران / نگاهی به شرکت پرداخت الکترونیک سداد

ماهنامه عصر تراکنش / در شرکت پرداخت الکترونیک سداد حدود ۱۰۵۰ نفر کار می‌کنند و این شرکت که سال‌ها مجموعه‌ای درون شرکت داده‌ورزی سداد بود از سال ۹۳ به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند. داده‌ورزی سداد سال ۱۳۷۸ با الگوبرداری از تجربه بانک ملت در تأسیس شرکت بهسازان ملت ساخته شد و قرار بود بازوی فناوری بانک ملی باشد؛ بنابراین شرکت داده‌ورزی سداد در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملّی ایران تأسیس شد.

این شرکت با بیش از ۱۸۰۰ کارشناس و متخصص در امور نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، تجارت الکترونیک و امنیت یکی از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود. البته همان زمان طرحی وجود داشت که با همکاری بانک ملی و صادرات مجموعه‌ای به نام خوارزمی ساخته شود که بانک ملی خیلی زود کنار رفت و صادرات هم به‌تنهایی خوارزمی را ساخت. بر همه این شرکت‌ها در این سال‌ها گردوغبار روزگار نشسته و تجربه و میراث برندشان گاهی به مانعی برای همراهی با نوآوری تبدیل‌شده است. همه این شرکت‌ها تلاش می‌کنند هرکدام با راهبردی منحصربه‌فرد به استقبال نوآوری بروند.

جدا شدن پرداخت الکترونیک سداد از داده‌ورزی سداد احتمالاً در این راستا بوده که آن‌ها بتوانند چابک‌تر عمل کنند. در این سال‌ها سدادی‌ها سعی کردند با  اپلیکیشن ایوا در بین شرکت‌های پرداخت و با تمرکز بر مفهوم بازی برای خود تمایز ایجاد کنند. آنچه در تصویر می‌بینید مربوط به کارت‌خوان‌هایی است که در سال‌های گذشته سداد آن‌ها را نصب‌کرده است. این تصویر به‌تنهایی قابی از موزه پرداخت الکترونیکی ایران است.

عکاس: علی بیات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.