راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جیتکس؛ یکی از سه رویداد برتر فناوری در جهان

ماهنامه عصر تراکنش /  ۳۷ امین دوره جیتکس از ۸ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۶ تا ۲۰ مهر ۹۶) در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد. جیتکس سال قبل یعنی ۲۰۱۶ بزرگ‌ترین جیتکس تاریخ بود و بعد از ۳۵ دوره، ۳۶ امین دوره به طرز محسوسی جلوتر و بزرگ‌تر از رویدادهای قبلی بود. بسیاری این رویداد را جزو سه رویداد برتر فناوری در جهان می‌دانند؛ احتمالاً همین‌طور هم هست. اگر خبرهای رویدادهای فناوری را دنبال می‌کنید احتمالاً چیزهایی درباره رویداد امسال خوانده‌اید. حجم تولید محتوای مرتبط با جیتکس آن‌قدر زیاد است که فرصت نمی‌شود حتی بخش کوچکی از آن را مرور کرد. جیتکس از سال قبل بخش استارت‌آپ‌ها را به نمایشگاه اضافه کرد که به نظر خیلی‌ها قلب تپنده نمایشگاه بود. محل برگزاری این رویداد یکی از نقاط حسن آن است.

سال‌های گذشته به جز شرکت‌هایی مانند جی‌اس‌اس که به‌صورت مستقل در نمایشگاه حاضر شدند؛ حضور شرکت‌های ایرانی چندان محسوس نبود. بخشی از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، حمایت از حضور آن‌ها در بازارهای بین‌المللی است. نمایشگاه‌های بین‌المللی، محل مناسبی برای عرضه دستاوردهای بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری است. معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری، معاونت علمی است که به‌عنوان مسئولی برای حضور هیئت‌های خارجی در رویدادهای داخلی و مشارکت فناوران و کسب‌وکارهای ایرانی در رویدادها و نمایشگاه‌های خارجی تعیین‌شده است.

روح‌الله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، درباره سابقه و شرایط حضور کسب‌وکارهای ایرانی در پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی و به‌ویژه وضعیت پاویون ایران در جیتکس آینده با راه پرداخت گفتگویی کرده بود. او در بخشی از این گفتگو درباره حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفته بود: «شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون به ما می‌گویند که حضورشان در نمایشگاه برای افزایش اعتبار کسب‌وکار آن‌ها در داخل کشور خوب بوده است و باعث رونق بیشتر می‌شود و بعضاً قراردادهای مسکوت و معلق آن‌ها در داخل کشور را به جریان انداخته است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.