راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره کریس اسکینر چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / کریس اسکینر یک متفکر حوزه مالی و آینده بانکداری است. بلاگ معروفی با نام «دِفایننسر» دارد که درواقع بازوی علمی «باشگاه خدمات مالی» به ریاست اسکینر است. کریس بارها از طرف جاهای مختلفی مانند «وال‌استریت ژورنال»، «فایننشیال برند» و «بنک اینفوسکیوریتی» به‌عنوان رهبر یا تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی معرفی‌شده است.

کتاب معروف او به نام «بانک دیجیتال» در ایران توسط «شبکه راه پرداخت» به فارسی منتشرشده است. خودش می‌گوید این کتاب راهنمایی برای درک دگرگونی‌های رخ‌داده در پول، ارزش، تجارت، دادوستد و اقتصاد و همچنین مهندسی مجددِ آن‌ها در عصر دیجیتال است.

اسکینر اخیراً کتاب «Value Web» را نوشته که به‌زودی به فارسی منتشر خواهد شد. در این کتاب از آینده‌ای می‌گوید که در آن نسل بعدی اینترنت یعنی اینترنت اشیا به ابزارها و ماشین‌ها و همچنین افراد امکان تجارت با هر نقطه‌ای از کره زمین و در لحظه را می‌دهد، کاری که البته ابزارهای قدیمی ما قادر به انجام آن نیستند. اسکینر می‌گوید شرکت‌های فین‌تک با استفاده از ترکیب فناوری‌های تلفن هوشمند، پوشیدنی‌ها و بلوک‌های بیت‌کوین وب ارزشمند را ایجاد می‌کنند.

اسکینر اخیراً در مصاحبه‌ای درباره اینترنت ارزشمند گفته است: «ما نمی‌توانیم بدون داشتن تبادلات اینترنت ارزشمند، اینترنت اشیا داشته باشیم. در آینده بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه خواهیم داشت که برای هفت میلیارد نفر روی کره زمین تراکنش‌های ۲۴*۷ انجام می‌دهند. اگر این دستگاه‌ها روی اینترنت کار کنند و از طریق شعب بانک خدماتشان را ارائه دهند، چگونه می‌توانند از طرف ما کالاهای موردنیازمان را سفارش دهند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.