راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرد عمل / درباره مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مسعود کرباسیان جزو مدیران دولتی کتاب‌خوان و هنردوست در ایران است. گاهی در زمینه‌های مربوط به ادبیات و هنر چیزهایی هم می‌نویسد. این تنها ویژگی او نیست که وزیر اقتصاد دولت دوازدهم را نسبت به باقی مدیران و وزرای پیش از خود متمایز می‌کند.

کرباسیان معروف است به این‌که آدم اجرایی است. او معروف است که بیشتر از این‌که اهل نظریه‌پردازی باشد اهل عمل است و اجرا. بااین‌حال او نسبت به علم و دانش بیگانه نیست. او برمبنای تجربه‌هایی که در زمان ریاست گمرک داشت کتابی نوشته با عنوان «تعالی سازمانی، مطالعه موردی گمرک». این کتاب ۲۸۰ صفحه‌ای سال ۹۴ توسط نشر چشمه چاپ شد که معمولاً کتاب‌های ادبیات داستانی و شعر منتشر می‌کند.

کرباسیان در دولت قبل معاون علی طیب‌نیا وزیر وقت اقتصاد و رئیس گمرک کشور بود. او دارای مدرک دکترا در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی است و پیش‌ازاین معاون وزیر صنعت، معاون وزیر نفت، معاون وزیر بازرگانی و معاون وزیر اقتصاد بوده است.

کرباسیان همچنین مسئول کمیته بررسی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی است. کتابی که گفته شد تنها کتاب کرباسیان نیست. او در این سال‌ها حدود ۱۰ کتاب با نشر چشمه، انتشارات علمی و فرهنگی و سروش منتشر کرده است و گاهی وقت‌ها در نشریه‌هایی مثل مهرنامه هم چیزهایی درباره موضوعات هنری می‌نویسد. شاید کلیشه یک مدیر دولتی چندان منطبق بر کرباسیان نباشد.

هرچقدر وزیر قبلی دانشگاهی بود و چندان علاقه نداشت در میانه دعواها بایستد به نظر می‌رسد کرباسیان توان این را داشته باشد که میدان¬داری کند. آن چیزی که نگران‌کننده است این است که او هم بخواهد مسیر قبلی را ادامه دهد و شرایط به نفع بهبود فضای کسب‌وکار نشود. از کرباسیان انتظار می‌رود که باعث رشد و توسعه بخش خصوصی واقعی شود.

عکس: هفته‌نامه تجارت فردا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.