راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر برنامه‌نویس یا برنامه‌نویس مدیر / درباره محمدعلی ترابیان مدیرعامل به‌پرداخت ملت

ماهنامه عصر تراکنش / آخرین روز مردادماه امسال، ترابیان مدیرعامل به‌پرداخت ملت شد. اگر بخواهیم او را در یک کلمه توصیف کنیم احتمالاً آن کلمه چیزی نیست جز «غافلگیری». همان‌گونه که تغییر مدیریت در شرکت به‌پرداخت برای خیلی‌ها غافلگیرکننده بود، ترابیان هم در اولین مواجهه غافلگیرکننده است و تمام پیش‌فرض‌های ذهنی افراد از خودش را به هم می‌زند.

قبل از به‌پرداخت، ترابیان رئیس سازمان خدمات کامپیوتری شهرداری، مدیر دفتر برنامه‌ریزی جهاد سازندگی تهران، مدیر بخش سیستم‌های اطلاعاتی و نرم‌افزار داده‌پردازی، عضو کمیسیون‌های استاندارد و نرم‌افزار شورای عالی انفورماتیک و مدیرعامل یاس ارغوانی بود. یاس ارغوانی هم مانند به‌پرداخت زیرمجموعه بانک ملت است و اتفاقاً مدیرعامل سابق به‌پرداخت یعنی رستم شاه‌گشتاسبی جای ترابیان را در همین شرکت گرفت.

ترابیان را اگر بخواهیم دسته‌بندی کنیم، احتمالاً باید دسته‌ای درست کنیم که در آن برنامه‌نویس‌های متدین حضور دارند؛ افرادی فنی، مذهبی و شوخ‌طبع که فراتر از قیدوبندهای مرسوم هستند. این آخرین ویژگی است که افراد این دسته را غافلگیرکننده می‌کند؛ ترابیان کارشناسی‌اش را از دانشکده عالی کامپیوتر و کارشناسی ارشدش را از دانشگاه شریف گرفته. مدیرانی مثل ترابیان بیشتر از آن‌که خودشان را مدیر حرفه‌ای بنامند افرادی فنی می‌دانند که اگر جبر زمانه اجازه می‌داد ترجیحشان این بود که برنامه‌نویس بمانند.

محمدعلی ترابیان متولد ۱۶ فروردین ۱۳۳۴ تهران است. ۳۰ مردادماه ۱۳۹۶، با حضور مدیران ارشد بانک ملت طی حکمی از سوی هیئت‌مدیره شرکت به‌پرداخت، محمدعلی ترابیان مدیرعامل این شرکت شد. روابط عمومی این شرکت، در متنی که منتشر کرد به تحولات سریع صنعت پرداخت در ایران همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا اشاره کرد که «هیئت‌مدیره به‌پرداخت ملت را به‌منظور حرکت در جهت اهداف تعیین‌شده بر آن داشت تا مسئولیت راهبری و هدایت بزرگ‌ترین شرکت خدمات پرداخت خاورمیانه را به آقای محمدعلی ترابیان واگذار کند.»

در ادامه همان متن هم آمده است: «از همین رو گروه شرکت‌های بهسازان فردا با انتخاب محمدعلی ترابیان به‌عنوان مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت، رستم شاه گشتاسبی مدیرعامل موفق و باتجربه این شرکت را نیز جایگزین ترابیان در شرکت سیستم مهندسی یاس ارغوانی کردند تا از تجربیات ارزنده او در حوزه توسعه و پشتیبانی شبکه پذیرندگان و ساماندهی مجدد خطوط پایه و مکمل صنعت پرداخت بهره‌مند شوند.»

عکس: ماهنامه پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.