راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واکنش بانک صادرات به خبر اخراج ٦٠٠ ترویج‌گر از این بانک

در روز سه‌شنبه 11 مهرماه 96، نیروهای تعدیلی شرکت گسترش انفورماتیک ایران با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به پیگیری وضعیت استخدامی خود به رئیس مجلس نامه نوشتند. این در حالی بود که خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه بانک صادرات 600 نفر از نیروهایش را به‌یک‌باره اخراج کرده است، منتشر شده بود.

ببینید: تجمع نیروهای تعدیلی شرکت گسترش انفورماتیک ایران در برابر مجلس

درواقع این 600 نفر، از کارمندان بانک صادرات نبودند؛ بلکه از کارمندان شرکت گسترش انفورماتیک ایران از شرکت‌های وابسته به بانک صادرات بودند که تنها کارشان استقرا در شعب بانک صادرات در سراسر کشور و ترویج خدمات و محصولات بانکی این بانک بود.

اکنون با تأخیر بسیار زیاد بانک صادرات، اطلاعیه‌ای را در رابطه با این موضوع منتشر کرده است که در ادامه آمده است:

اخیراً خبری تحت عنوان «اخراج ٦٠٠ ترویج‌گر از بانک صادرات ایران» در فضای مجازی منتشر شده است. توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

1. هیچ‌یک از ترویج‌گران مذکور در اخبار منتشره، با بانک صادرات ایران قرارداد استخدامی نداشته و صرفاً طرف قرارداد شرکت گسترش انفورماتیک ایران بوده‌اند.

2. هیچ‌یک از ترویج گران، اخراج نشده‌اند، بلکه شرکت فوق‌الذکر به‌منظور انجام خدمات موضوع قرارداد منعقده با بانک و متناسب با مدت آن و به‌صورت موقت، تعداد نفراتی را به خدمت گرفته که با خاتمه قرارداد اصلی و قراردادهای کار یادشده با افراد مذکور تسویه‌حساب کرده است.

3.  قراردادهای کاری منعقده فی‌مابین شرکت صدرالذکر و افراد مزبور به‌هیچ‌وجه متضمن شرط الزام به تمدید پس از اتمام پروژه و یا شرط استخدام در بانک نبوده و این بانک نسبت به ایشان هیچ‌گونه تعهد خدمتی و استخدامی ندارد.

2 دیدگاه
  1. ترویجگر می‌گوید

    1-قرارداد استخدامی ترویجگران بانک صادرات، با شرکت گسترش انفرماتیک ایران بوده، که طبق مدارک موجود این شرکت از شرکت های زیر مجموعه خود بانک می باشد، و ترویجگران کارمندان شرکتی بانک محسوب می شدند.
    2- با توجه به طرح تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی، همان طور که نیروهای قراردادی بانک رسمی شدند، نیروهای شرکتی نیز باید تعیین تکلیف می شدند، نه این که تکلیفشان با اخراج تعیین شود.
    3- بیش از پنجاه درصد از نیروهای رسمی کنونی بانک صادرات و بیشتر ارگان های های دولتی را نیروهای شرکتی تشکیل می دهند، که بدون تعهد استخدام، و طبق تعهد اخلاقی و انسانی که ارگان ها نسبت به کارکن های خود دارند مشغول به کار هستند، حال چرا باید نیروهای شرکتی بانک صادرات،که با آزمون شرکت گسترش انفرماتیک (شرکت زیر مجموعه بانک) و مصاحبه و گزینش مستقیم خود بانک گزینش شده اند باید اخراج شوند؟؟؟؟
    4_ طرح سوپر مارکت مالی و هزینه های میلیونی باجه ترویجگران خود گواه این است که بانکداری الکترونیک بانک راه زیادی برای طی کردن دارد، و اتمام ناگهانی قرارداد و اعلام آن فقط یک روز قبل از اتمام معنایی جز اخراج ندارد.

  2. ترویجگر اخراجی می‌گوید

    1-قرارداد استخدامی ترویجگران بانک صادرات، با شرکت گسترش انفورماتیک ایران بوده، که طبق مدارک موجود این شرکت از شرکت های زیر مجموعه خود بانک می باشد، و ترویجگران کارمندان شرکتی بانک محسوب می شدند.

    2- با توجه به طرح تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی، همان طور که نیروهای قراردادی بانک، رسمی شدند، نیروهای شرکتی نیز باید تعیین تکلیف می شدند، نه این که تکلیفشان با اخراج تعیین شود.

    3- بیش از پنجاه درصد از نیروهای رسمی کنونی بانک صادرات و بیشتر ارگان های های دولتی را نیروهای شرکتی تشکیل می دهند، که بدون تعهد استخدام، و طبق تعهد اخلاقی و انسانی که ارگان ها نسبت به زحمات کارمندان خود دارند، مشغول به کار هستند، حال چرا باید نیروهای شرکتی بانک صادرات،که با آزمون شرکت گسترش انفورماتیک (شرکت زیر مجموعه بانک) و مصاحبه مستقیم خود بانک، گزینش شده، و در شعبات منتخب بانک کار می کردند و تحت نظر مستقیم حوزه ها بودند، باید اخراج شوند؟؟؟؟

    4_ طرح سوپر مارکت مالی و هزینه های میلیونی باجه ترویجگران خود گواه این است که بانکداری الکترونیک بانک راه زیادی برای طی کردن دارد، و اتمام ناگهانی قرارداد و اعلام آن فقط یک روز قبل از اتمام معنایی جز اخراج ندارد.

    5- ترویجگران بانک که همگی نیروهای جوان تحصیل کرده و با انگیزه بانک بودند و از هیچ تلاشی برای تعالی بانک صادرات کوتاهی نکردند به مدت 2 سال با حقوق پایه قانون کار که بعضا این حقوق هم با تاخیر پرداخت می شد به بانک خدمت کردند و اکنون که به مدت یک ماه است که بیکار شده اند حتی با آنها تسویه حساب هم نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.