راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت‌های الکترونیکی می‌تواند سود خالص شهرها را تا 470 میلیارد دلار افزایش دهد

ویزا مطالعه‌ای انجام داده است که در آن، تأثیر اقتصادی شهرهای بدون نقد و همین‌طور افزایش پرداخت‌های دیجیتالی در شهرهای بزرگ در سراسر دنیا را بررسی و نتایج آن را اعلام کرد.

بر اساس این مطالعه که بیش از 100 شهر را بررسی کرده است، استفاده هرچه بیشتر از پرداخت‌های الکترونیکی، مانند استفاده از کارت‌ها و پرداخت‌های موبایلی، می‌تواند سود خالص شهرها را تا 470 میلیارد دلار در سال افزایش دهد که تقریبا برابر با 3 درصد تولید ناخالص ملی این شهرها است.

«شهرهای بدون پول نقد: درک مزایای استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی» عنوان تحقیقی است که در آن مزایای تجربه‌شده توسط شهرهایی که به سطح قابل توجهی از بدون نقدینگی رسیدند، بیان شده است.

البته این مطالعه به‌دنبال حذف پول نقد نیست؛ در عوض تلاش می‌کند تا مزایای بالقوه موجود در استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی را تعیین و تعریف کند.

بر اساس این مطالعه، کاهش وابستگی به پول نقد، مزایای فوری و بلندمدتی برای سه گروه اصلی مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و دولت‌ها در پی خواهد داشت.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد:

  • مصرف‌کنندگان این 100 شهر موردبررسی می‌توانند به 28 میلیارد دلار سود خالص در سال دست یابند. این سود حاصل صرفه‌جویی در زمان انجام کارهای بانکی، خرده‌فروشی، تراکنش‌های حمل‌ونقل و کاهش جرائم پول نقد خواهد بود.
  • کسب‌وکارهای موجود در این 100 شهر موردبررسی می‌توانند به بیش از 312 میلیارد دلار سود خالص دست یابند. این سود حاصل کاهش زمان پردازش پرداخت‌های ورودی و خروجی و افزایش درآمد ازطریق مشتریان آنلاین و درون فروشگاه خواهد بود. این مطالعه نشان می‌دهد که پذیرش چک و پول نقد برای کسب‌وکارها چیزی حدود 7.1 سنت از هر یک دلاری که دریافت می‌کنند، برایشان هزینه دارد؛ درحالی که این هزینه برای منابع دیجیتالی معادل 5 سنت از هر دلار دریافتی است.
  • دولت‌هایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند می‌توانند به 130 میلیارد دلار سود خالص در سال دست یابند. این سود حاصل افزایش درآمد مالیاتی، افزایش رشد اقتصادی، صرفه‌جویی به دلیل کارایی‌های اداری و کاهش هزینه‌های کیفری دررابطه با جرائم مرتبط با پول نقد خواهد بود.

به گفته اِلن ریچی معاون هئیت‌مدیره و مدیر ارشد ریسک ویزا می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که استقبال بیشتر شهرها از پرداخت‌های دیجیتالی می‌تواند منافع بسیاری برای مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و دولت‌ها داشته باشد. جوامعی که پرداخت‌های دیجیتالی را جایگزین پول نقد کرده‌اند می‌توانند از سودهای حاصل از رشد اقتصادی، کاهش جرائم، افزایش شغل، دستمزدهای بالاتر و بهره‌وری کارکنان بهره‌مند شوند.»

همچنین این مطالعه 61 توصیه و پیشنهاد هم برای سیاست‌گذاران دارد تا با استفاده بیشتر از پرداخت‌های دیجیتالی به کیفیت بیشتر شهرهایشان کمک کنند. توصیه‌هایی شامل اجرای برنامه‌هایی برای واردکردن جامعه بدون بانک به سیستم بانکی، تمرکز بیشتر بر تکنولوژی‌های پرداخت جدید، به‌کارگیری از سیستم‌های پرداخت Open Loop در تمام شبکه‌های حمل‌ونقل و غیره.

برای دیدن واضح‌تر تصویر، روی آن کلیک کنید

منبع: Paymentscardsandmobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.