راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت هزینه مترو در مسکو تنها با یک حلقه

زحمت بازوبسته کردن کیف پول برای درآوردن کارت دیگر از دوش مسافران متروی شهر مسکو برداشته می‌شود و این افراد به‌زودی می‌توانند هزینه کرایه خودشان را ازطریق حلقه پرداخت کنند.

این حلقه‌ها که محصول شرکت پی‌رینگ (Payring)، فعال در حوزه پیاده‌سازی تکنولوژی پرداخت به شکل و قالب حلقه، است، همان کاربرد کارت‌های مترو مسکو به نام ترویکا (Troika) را دارد و در ایستگاه‌های مترو، قطار و اتوبوس در سراسر پایتخت روسیه کار می‌کند.

به این ترتیب مسکو اولین سیستم مترو در دنیا خواهد بود که از این فناوری استفاده خواهد کرد و مسلما نتیجه به‌کارگیری از این حلقه‌ها سرعت ورود و خروج حجم مسافران را در ایستگاه‌های زیرزمینی افزایش دهد.

این حلقه‌ها چند ماه پیش به‌عنوان جایزه یک مسابقه به برندگان آن اهدا شد اما انتظار می‌رود که از پایان ماه اکتبر برای خرید عمومی افراد در دسترس باشد و مسافران می‌توانند این حلقه‌ها را از کیوسک‌های داخل و یا اطراف مترو خریداری کنند؛ هرچند که هنوز قیمت این حلقه‌ها اعلام نشده است.

این حلقه‌ها طراحی نسبتا جدیدی دارد و در آینده هم می‌توان از آن به‌عنوان جایگزینی برای کارت‌های بانکی یا کلیدهای الکترونیکی استفاده کرد. حتی شما می‌توانید با استفاده از این حلقه‌ها و یک کد مخصوص، کالاها و اجناسی را هم به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

پی‌رینگ ویژگی‌ها و قابلیت‌های این حلقه را شامل حمل آسان، طول عمر و ضد آب بودن، دارای فناوری NFC، امنیت و نشان‌دهنده برخی اطلاعات صاحب آن معرفی کرده است.

منبع: Lonely planet و Payring

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.