راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

باشگاه مشتریان بانک ملت چگونه به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های تجاری کشور تبدیل شد؟

شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق که در سال ۱۳۸۲ با هدف ارائه خدمات نرم‌افزاری به اشخاص حقیقی و حقوقی در تهران تأسیس شد، طی سال‌های گذشته در زمینه‌های مختلف تولید نرم‌افزار، فروش، نصب، پشتیبانی و خدمات پس از فروش به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. این شرکت در راستای بهبود خدمات و محصولات خود، از سه ماه پیش طرح شبکه شرکای تجاری باشگاه مشتریان بانک ملت را با حضور علی گلزاری مدیرعامل شرکت شقایق و مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک ملت رونمایی کرد که نسل سوم از باشگاه مشتریان مطابق با استانداردهای روز دنیا و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکای تجاری باشگاه مشتریان بانک ملت آغاز به کار کرده است.

در راستای راه‌اندازی شبکه شرکای تجاری باشگاه مشتریان بانک ملت با علی اژدری مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق دربارهٔ طرح شبکه شرکای تجاری بانک ملت گفتگویی داشتیم که متن این گفتگو را می‌توانید در ادامه بخوانید.

 

حاجی: هدف از راه‌اندازی طرح شبکه شرکای تجاری چه بوده است؟

اژدری: بانک ملت در راستای گسترش سبد پاداش‌های قابل‌ارائه به اعضا و خلق ارزش‌افزوده برای مشتریان وفادار بانک، استراتژی مدونی را تدوین کرده است تا بتواند با اتکا بر زیرساخت‌های قوی فناوری اطلاعات، از این فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن بهره ببرد. اجرای این طرح، ظرفیتی قابل‌توجه برای خدمت‌رسانی به مشتریان و شرکای تجاری در اختیار بانک ملت قرار می‌دهد، همچنین از طریق آن می‌توانیم با ایجاد ارزش‌افزوده برای مشتریان، رضایت بیشتر آن‌ها را جلب کنیم.

 

حاجی: جایگاه بانک ملت در میان مشتریان و سایر رقبا را چطور می‌بینید؟

اژدری: ما همواره می‌خواهیم با استفاده از تمامی امکانات و پتانسیل‌های موجود، موقعیت خود را در بازار بانکی به‌صورت با ثبات و پیشرو حفظ و از این امکانات برای توسعه ظرفیت‌های خدمت‌رسانی استفاده کنیم. خوشبختانه امروز می‌توانیم از بانک ملت به‌عنوان یکی از با ثبات‌ترین بانک‌های کشور نام ببریم چرا که این بانک همواره تلاش کرده است تا به تعهدات خود در قبال جامعه مشتریان و سهامداران به شایستگی پاسخ دهد. همین امر باعث شده است تا برند بانک ملت در جامعه مورد استقبال واقع شود و از استحکام خوبی برخوردار باشد.

 

حاجی: درباره باشگاه مشتریان بانک ملت برایمان بگویید.

اژدری: بانک ملت به‌عنوان یک بانک نوآور، در سال ۱۳۸۹ به‌عنوان اولین بانک، اقدام به راه‌اندازی باشگاه مشتریان کرد که خوشبختانه هم‌اکنون این باشگاه با بیش از دو میلیون عضو، بزرگ‌ترین باشگاه تجاری کشور است و از این طریق تسهیلات و پاداش‌های نقدی قابل‌توجهی را به مشتریان اعطا کرده است. امروز، شرکای تجاری نقطه عطف باشگاه مشتریان بانک ملت است، زیرا قصد داریم سبد خدمت‌رسانی به مشتریان را با کمک آن گسترده‌تر کنیم و از روش‌هایی مانند تقویت قدرت خرید مشتریان، اعضاء را در تأمین کالاها و خدمات موردنیاز از برندهای محبوبشان، یاری کنیم.

 

حاجی: نحوه استفاده از این طرح چگونه است؟

اژدری: در این طرح، اعضای باشگاه می‌توانند با استفاده از امتیازات خود، از تخفیفات شرکای تجاری باشگاه بهره‌مند و با پرداخت از طریق کارت‌های بانکی ثبت شده در سایت باشگاه مشتریان از پایانه‌های فروش شرکت به پرداخت ملت، کالاها و خدمات موردنیاز خود را از شرکای تجاری با شرایط بهتری خریداری کنند.

مشتریانی که تاکنون در باشگاه مشتریان بانک ملت عضو نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت club.bankmellat.ir و ثبت‌نام در باشگاه مشتریان و نیز معرفی کارت‌های بانکی خود (بانک ملت یا سایر بانک‌های عضو شبکه شتاب)، از این خدمات استفاده کنند؛ همچنین مؤسسات و شرکت‌هایی که می‌خواهند به‌عنوان شریک تجاری بانک ملت فعالیت کنند می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه مشتریان بانک ملت اطلاعات تکمیلی در این زمینه را به دست بیاورند.

 

حاجی: تاریخ رونمایی از این طرح چه زمانی بوده است؟

اژدری: این طرح از تاریخ سوم تیرماه سال جاری پس از رونمایی توسط مدیرعامل بانک ملت، برای تمامی اعضای باشگاه مشتریان آغاز شده است و در حال حاضر آن‌ها می‌توانند به‌عنوان پاداش، بدون خرج کارشا و امتیاز از طرح شرکای تجاری استفاده کنند.

 

حاجی: شرکای تجاری این طرح چه کسانی هستند؟

اژدری: طرح شرکای تجاری با تعدادی از معتبرترین مراکز از اصناف مختلفی که مورد تقاضای مشتریان هستند آغاز شد و در حال حاضر با خرید حضوری در فروشگاه‌های طرف قرارداد و همچنین خرید از شرکای تجاری که به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های بانک ملت در حال خدمت‌رسانی به مشتریان باشگاه هستند، ادامه دارد.

 

حاجی: توضیحاتی نیز در مورد برندهایی که خرید از آن‌ها به‌صورت اینترنتی صورت می‌گیرد بفرمایید؟

اژدری: با توجه به اینکه امروزه خریدهای غیرحضوری مورد استقبال مردم قرار گرفته است، بانک ملت تصمیم گرفت زیرساختی را فراهم آورد تا برندهای معتبر در حوزه‌های حمل‌ونقل، تغذیه، گردشگری، لوازم‌خانگی و … نیز بتوانند خدمات ویژه‌ای را به اعضای باشگاه مشتریان بانک ملت ارائه دهند. شرکت‌هایی مانند دیجی‌کالا، تپسی، علی‌بابا، اسنپ فود، سامسونگ، آسیاتک و غیره، نمونه‌هایی ازاین‌دست هستند که به‌زودی از طریق قسمت شرکای تجاری در سایت باشگاه رونمایی و خدمات ویژه‌ای را در اختیار اعضاء قرار خواهند داد.

 

حاجی: در آخر چشم‌انداز طرح شرکای تجاری را چگونه می‌بینید؟

اژدری: با توجه به اینکه توسعه چنین امکاناتی ضمن کمک به توسعه و ارتقای سطح خدمات شبکه بانکی کشور، می‌تواند زمینه ارتقای خدمت‌رسانی و پاسخگویی بهتر به مشتریان را فراهم کند، در تلاش هستیم بهترین مراکز در شهرستان‌ها و کالاها و خدماتی که سهم بیشتری در سبد خانواده‌ها دارند را وارد طرح کنیم و بدین ترتیب با کیفیت‌ترین خدمات را به مشتریان در سطح کشور ارائه کنیم. هم‌اکنون نیز زیرساخت به وجود آمده قابلیت ارائه خدمات به سایر باشگاه‌های وفاداری، سازمان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را داشته و قراردادهایی نیز تاکنون منعقد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.