راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداران سوئیسی مخالف بانکداری باز هستند

بانکداران سوئیسی هیچ تمایلی به استفاده از بانکداری باز و ورود ارائه‌دهندگان واسط به حوزه فعالیت‌هایشان ندارند. هرچند که شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی Post Finance و شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری Hypothekarbank Lenzburg درسوئیس اعلام کردند که آماده پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در رابطه با موضوع بانکداری باز هستند؛ اما با این حال بسیاری از رقبای آن‌ها در این کشور نسبت به این موضوع هنوز تردید دارند.

مجمع بانکداران سوئیسی هم با توجه به نظر اکثریت افراد، بیانیه خودش را درباره PSD2 منتشر کرد و دلایل زیر را به‌عنوان مخالفت با این قانون مطرح کرد:

  • نیاز به اقدام جدیدی نیست. همین حالا هم بانک‌های سوئیس مجموعه‌ای از راهکارهای نوآورانه را به مشتریانشان ارائه می‌دهند. فشار آوردن به این صنعت برای باز کردن رابط‌هایشان منجر به ضرر بانک‌ها خواهد شد.
  • قانون PSD2 بیشتر از اینکه کمکی به حال استارت‌آپ‌ها باشد، بیشتر به درد غول‌های تکنولوژی جهانی می‌خورد که می‌توانند دسترسی نامحدودی به داده‌های مشتری پیدا کنند. این دسترسی می‌تواند موجب ایجاد مشکلات امنیتی جدیدی شود.
  • ایجاد امنیت و انطباق، هزینه‌های زیادی را به بانک‌ها متحمل خواهد کرد که درواقع مشتریان باید آن را پرداخت کنند.

البته مجمع بانکداران سوئیس گفته است که هنوز مسائل حل‌نشده‌ای در رابطه با جمع‌آوری داده‌ها در این چهارچوب قانونی جدید وجود دارد که باید آن‌ها درنظر گرفت.

بانکداران سوئیسی بر این باورند که PSD2 یک تجریه اقتصادی با خطرات قابل توجهی است چراکه اگر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت بتوانند به داده‌های حساب‌های الکترونیکی افراد دسترسی داشته باشند، درنتیجه می‌توانند تمام حساب‌ها و سپرده‌های مشتریان را ببینند.

منبع: The Paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.