راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جیتکس 2017 شروع شد / بیش از 700 استارت‌آپ در این رویداد حضور دارند

امروز 16 مهرماه 37 امین دوره جیتکس شروع شد. این رویداد مهم‌ترین رویداد فناوری در خاورمیانه است. اگر می‌خواهید به‌صورت mp3 درباره این رویداد بدانید ادامه این مطلب را بخوانید.

هفته فناوری جیتکس

  • زمان برگزاری: ۸ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷
  • محل: مرکز تجارت جهانی دبی
  • نوع نمایشگاه: این نمایشگاه یک نمایشگاه تخصصی است که هزینه بازدید از نمایشگاه بین ۱۱۵ تا ۳۱۵ درهم است.
  • هزینه ورودی: هزینه ورود در رویدادهای جیتکس از ۱۴۹۹ درهم تا ۳۴۹۹ درهم است.
  • تعداد کسب‌وکارها: بیش از ۴۱۰۰ کسب‌وکار از ۷۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند.
  • تعداد استارت‌آپ‌ها: بیش از ۷۰۰ استارت‌آپ از ۷۵ کشور دنیا در این رویداد حضور دارند.
  • تعداد بازدیدکنندگان: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این رویداد بازدید می‌کنند.

.

اولین‌های این رویداد

امسال برای اولین بار از کشورهای فنلاند، گرجستان، گواتمالا، لوکزامبورگ و سوریه کسب‌وکارهایی در این رویداد حضور دارند.

از کسب‌وکارهایی که برای اولین بار در این رویداد شرکت کرده‌اند می‌توان به گوگل، خدمات وب آمازون، علی‌بابا، ویپرو، توشیبا، زیراکس، کانون، بلک‌بری و کیف پول دیجیتال امارات اشاره کرد.

بازدیدکنندگان، شرکت‌کنندگان و حامیان

اسپانسرها و پارتنرهای این رویداد طیف وسیعی از کسب‌وکارها از دارک متر و هوآوی و اوراکل تا سپ و اکسنچر و گوگل و فدکس را شامل می‌شود. 39 شرکت و سازمان حامی برگزاری این رویداد هستند. به‌عنوان نمونه سپ و اکسنچر درزمینهٔ تحول کسب‌وکار حامی این رویداد است. درزمینهٔ بانکداری هم ADIB حامی این رویداد است.

در کنار نمایشگاه رویدادی با عنوان Vertical برگزار می‌شود که Forescout حامی آن است. این رویداد درزمینهٔ زنجیره بلوک هم یک حامی دارد که Consensys است.

از سال گذشته در کنار نمایشگاه اصلی جیتکس 2017 رویدادی با عنوان GITEX Vertical Days برگزار می‌شود. این بخش درواقع ۸ کنفرانس درزمینه‌های سلامت، خرده‌فروشی، شهر هوشمند، مالی، حمل‌ونقل، آموزش، رهبری و بازاریابی دیجیتال است. در این رویدادها مدیران کسب‌وکارهای مختلف جهان درزمینهٔ‌های هوش تجاری، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، زنجیره بلوک، روباتیک و اینترنت اشیا گفت‌وگو می‌کنند.

در بخش کنفرانس‌های مالی مدیران کسب‌وکارهای ریپل، جی‌پی مورگان چیس، سیتی‌گروپ، فیس‌بوک و ConsenSys حضور دارند. در بخش خرده‌فروشی هم از کسب‌وکارهای گوگل، نیمان مارکوس، جت دات کام، والمارت، فیس‌بوک و Girlboos Media حضور دارند.

امسال بخش جدیدی به جیتکس اضافه شده است که عنوان آن GITEX Future Stars است. درواقع به گفته برگزارکنندگان جیتکس، این رویداد بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی منطقه منا است که در دبی برگزار می‌شود. بیش از ۷۰۰ استارت‌آپ از ۷۵ کشور دنیا، بیش از ۱۵۰ سخنران بین‌المللی و از سیلیکون ولی و همین‌طور بیش از ۲۵۰ سرمایه‌گذار، وی‌سی و شتاب‌دهنده در این رویداد حضور دارند.

کشورهای سوئد، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و قبرس از کشورهای جدیدی هستند که در این دوره از رویداد و در بخش استارت‌آپ‌ها حضور دارند. از حامیان این بخش از رویداد هم می‌توان از ویزا، علی‌بابا، DTCM، سِیج و اکسنچر اشاره کرد.

در این بخش فرصتی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار داده می‌شود تا خودشان را پیچ کنند و استارت‌آپ اول هم جایزه 100 هزار دلاری نصیبش می‌شود.

از دیگر برنامه‌های GITEX Future Stars می‌توان به Creative Economy Program اشاره کرد که در این بخش مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی‌ و جلسات برای کمک به استارت‌آپ‌ها برای افزایش بهره‌وری و مهارت‌هایشان برگزار می‌شود.

همچنین دیگر برنامه‌ای که برای اولین بار در جیتکس امسال برگزار می‌شود، برنامه‌ای با عنوان CE Chanllenges است. در این برنامه مدیران اجرایی با همکاری استارت‌آپ‌های ساختارشکن و با برگزاری پنل‌ها، جلسات و پیچ‌های مختلف سعی در طراحی راهکاری برای ایجاد کارآفرینی مشارکتی میان بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و مدیران اجرایی ارشد شرکت‌ها دارند.

علاوه بر این بخش‌های متنوعی در جیتکس 2017 وجود دارد. از قرارهای کاری بین مدیران در Executive Briefings و رقابت‌های دانش‌آموزی در GITEX Student Lab و بخش‌های متنوع دیگر مانند Ministry Connect، GITEX Majlis Lounge. بخش‌هایی تحت عنوان GITEX Tech Talks‌ هم هست که در مکان‌های مختلف نمایشگاه این رویدادها برگزار می‌شود و افراد می‌توانند آزادانه در آنها شرکت کنند و درباره موضوعات مهم و روز مثل زنجیره بلوک صحبت کنند.

جیتکس 2017 تا 20 مهر ماه ادامه دارد و در روزهای آینده خبرهای راه پرداخت را در رابطه با اتفاقات و حواشی رویداد دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.