راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی کتاب «پول شاد»؛ علمِ جدید برای خرج کردن هوشمندانه

ماهنامه عصر تراکنش / بارها این جمله را شنیده‌ایم که می‌گویند «پول، خوشبختی نمی‌آورد» اما اکثر ما در اعماق تفکراتمان، اعتقاد متفاوتی داریم و با خود می‌اندیشیم که اگر درآمد نجومی داشته باشیم قطعاً احساس خوشبختی خواهیم کرد. اکثر مردم بر این اعتقادند که برای یافتن شیوه مناسب درآمدزایی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، نیازمند راهنمایی و مشاوره هستند؛ اما وقتی سخن از خرج کردن پول به میان می‌آید اکثر آن‌ها از فراست شخصی خود بهره برده و طبق غریزه، رفتار می‌کنند. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که این هوش و غریزه، غالباً اشتباه می‌کند.

کتاب «پول شاد» ادعا می‌کند پول، اگر به‌درستی خرج شود خوشبختی می‌آورد و میزان این خوشبختی، هیچ ارتباطی به مقدارِ پول ندارد. این کتاب، سیاحتی است علمی درباره تحقیقات صورت گرفته پیرامون علم خرج کردن و به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید شادی بیشتری از پول خود به‌دست آورید.

نویسندگان در بخشی از کتاب می‌گویند «اگر فکر می‌کنید پول، حتی به مقدار کم، خوشبختی و شادی نمی‌آورد به این دلیل است که آن را درست خرج نمی‌کنید.» آن‌ها با استفاده از آخرین روش‌های علمی، پنج اصل مهم برای خرج کردن، تعریف کرده‌اند که شادیِ مضاعفی برای شما به ارمغان خواهند آورد و ادعا می‌کنند برخلاف اعتقاد عموم، پول، قطعاً شادی‌آور است و این شادی هیچ وابستگی به کمی یا زیادیِ مقدار پول شما ندارد. این تصور، اشتباه است که اگر پول زیادی داشته باشید احساس خشنودی بیشتری خواهید کرد بلکه شیوه خرج کردن، شادی‌بخش خواهد بود.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

کتاب‌های شبکه راه پرداخت

کتاب­‌های بانک دیجیتال، بانک 3، گسست بانک­‌ها، بانکداری مجازی، دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونیکی تا به حال توسط شبکه راه پرداخت منتشر شده است.

[/mks_pullquote]

 

کتابِ «پول شاد» شامل پنج فصل است. فصل نخست، با تحقیقات جالب‌توجه، به این پرسش پاسخ داده می‌شود که آیا کسانی که در خانه‌های لوکس و مدرن و ویلایی زندگی می‌کنند خوشبخت‌تر و شادتر هستند یا خیر. فصل دوم درمورد عادت‌های خرج کردن صحبت می‌کند که چه‌کار کنیم چیزهایی که خیلی دوست داریم برایمان تکراری و روزمره نشوند و همیشه جذابیت خودشان را حفظ کنند. در فصل سوم تأکید می‌کند که باید با پولمان، زمان‌های شاد در زندگی، رقم بزنیم. فصل چهارم مثال‌هایی آورده که به ما می‌گوید گاهی انتظار کشیدن برای چیزی از رسیدن به آن لذت‌بخش‌تر است؛ مانند سفر. افراد قبل از رفتن به سفر هیجان و اشتیاق بیشتری دارند و این انتظار، لذت بیشتری را برایشان به ارمغان می‌آورد. در فصل آخر، از تجارب میلیونرها می‌گوید که اعلام کرده‌اند صرف ثروتشان در امور خیریه، شادی و خوشحالی بیشتری به آن‌ها می‌دهد تا صرف آن پول برای خودشان. پنج اصل مهمی که در قالب پنج فصل این کتاب به آن‌ها اشاره می‌شود عبارت‌اند از:

  1. تجربه بخرید
  2. به عادت، تبدیلش کنید
  3. زمان، بخرید
  4. الآن بپردازید، بعداً مصرف کنید
  5. برای دیگران، سرمایه‌گذاری کنید

در این کتاب، هرگز شیوه‌های کسب درآمد را نمی‌آموزید بلکه با ایده‌های علمی مواجه می‌شوید که چگونه مسیر خرج کردن پول خود را به قسمی تغییر دهید که همیشه و با هر مقدار پول، احساس شادی، خوشبختی و رضایت خاطر کنید. اکثر مطالب کتاب، با توجه به تحقیقات علمیِ انجام شده و آمار و ارقام مُتقَن و قابل استناد است.

[mks_pullquote align=”left” width=”600″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

شادی بیشتر

در پایان این کتاب شاد و پرانرژی، هر بار که کیف پول خود را باز می­‌کنید یک پرسش ساده از خود خواهید پرسید «این پولی که می­‌خواهم خرج کنم در راستای شادی بیشتر من هست یا نه؟»

[/mks_pullquote]

 

کتاب «پول شاد» در ماه می 2014 توسط انتشارات Simon & Schuster به چاپ رسیده است. نویسندگان کتاب، خانم دان، دکترای روان‌شناسی اجتماعی دارد و آقای نورتون، استاد دانشکده تجارتِ هاروارد است. این کتاب اخیراً توسط خانم زهرا اعتمادی، ترجمه شده و مراحل پایانیِ ویرایش خود را می‌گذراند و به‌زودی توسط شبکه راه پرداخت منتشر خواهد شد.

2 دیدگاه
  1. مسعود می‌گوید

    سلام به اعضای محترم راه پرداخت من هم به نوبه خود به این نتیجه رسیده ام که هنر خرج کردن پول بسیار مهم تر از پول دراوردن است و من مدتی است دنبال چنین کتابی بوده ام که تقریبا در بازار کتابی با چنین موضوعی کمیاب یا حتی نایاب است.
    من بعد از خواندن این مطلب خواهان این شدم که کتاب ترجمه شده را در اسرع وقت تهیه کنم ولی میخواهم بدانم چه زمانی عملیات ویرایش آن به اتمام میرسد و آماده استفاده میشود؟؟؟

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      این کتاب از فهرست کتاب های در حال انتشار راه پرداخت خارج شده دوست عزیز.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.