راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اِم‌کَش به‌عنوان اولین ارز رمزنگاری‌شده رسمی دبی معرفی شد

دبی ارز رمزنگاری‌شده مبتنی بر زنجیره بلوک خودش به نام ام‌کش (emCash) را معرفی کرد. خبرها حاکی از آن است که دولت دبی قصد توسعه و به‌کارگیری ام‌کش را دارد تا شهروندان این شهر بتوانند خدمات دولتی و غیردولتی خودشان را از این طریق پرداخت کنند.

این ارز دیجیتالی با همکاری شرکت Emcredit و استارت‌آپ Object Tech که فعال در زمینه زنجیره بلوک است، وارد بازار خواهد شد.

همچنین گفته شده که شهروندان اماراتی می‌توانند به کمک اپلیکیشن کیف پول ام‌پی (emPay) بر روی تلفن‌های هوشمندشان، از این ارز دیجیتالی استفاده کنند.

 

 

درواقع اپلیکیشن ام‌پی به شهروندان اماراتی این امکان را می‌دهد تا انواع پرداخت‌های روزانه‌شان، از قهوه اول صبح گرفته تا هزینه حمل‌ونقل و انتقال پول را از طریق قابلیت NFC تلفن همراهشان انجام دهند.

دولت می‌گوید که کاربران ام‌پی می‌توانند با استفاده از ام‌کش دسترسی به پول دیجیتالی کاملا امنی داشته باشند و فروشندگان نیز می‌توانند بدون دخالت افراد واسطه پرداخت‌ها را به‌صورت آنی دریافت کنند.

علی ابراهیم معاون اقتصاد دبی دراین‌باره می‌گوید: «ارز دیجیتالی مزایای بسیاری دارد ازجمله پردازش سریع، بهبود زمان تحویل، کاهش پیچیدگی‌ها و هزینه‌ها و غیره… این ارزها می‌تواند شیوه زندگی و کسب‌وکار افراد در دبی را تغییر می‌دهد و گام بسیار بزرگی برای این شهر در به کار گیری نوآوری‌های تغییردهنده برای بهبود و سهولت بیشتر کسب‌وکارها و کیفیت زندگی است.»

دولت دبی پیش از این هم با استارت‌آپ انگلیسی Object Tech همکاری داشته تا با کمک فناوری زنجیره بلوک بتواند پاسپورت‌های دیجیتالی برای افرادی قصد سفر به دبی دارند ارائه دهد.

این شهر اقدامات و تلاش‌های بسیاری برای تبدیل شدن به اولین شهر زنجیره بلوکی دنیا می‌کند. در همین راستا، می‌توان به اقدامات دولت در راستای استراتژی زنجیره بلوک اشاره کرد که قصد دارد تا سال 2020، تمام اسناد و مدارک دولتی را به ساختار زنجیره بلوکی منتقل کند.

اوایل سال جاری بود که دفتر هوشمند دبی، که یک طرح دولتی و به رهبری شاهزاده دبی است، با همکاری یک شرکت فین‌تکی قصد توسعه سیستم پرداخت زنجیره بلوکی در سطح شهر را داشت که به دنبال این اقدام، تمام بخش‌های دولتی، مؤسسات مالی و دیگر بخش‌ها از طریق یک پلتفرم پرداخت زنجیره بلوک به یکدیگر متصل خواهند شد.

منبع: Cryptocoinsnews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.