راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استرالیا مجموعه قوانینی برای جذب سرمایه از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده، منتشر کرد

چند روز پیش، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC)، مجموعه راهنمایی‌های قانونی برای کسب‌وکارهایی منتشر کرد که ممکن است در عملیات ICO (جذب سرمایه اولیه ازطریق ارزهای رمزنگاری‌شده) شرکت داشته باشند.

جالب است که کشورهایی مانند کره جنوبی و چین جذب سرمایه اولیه ازطریق ارزهای رمزنگاری‌شده را ممنوع و قدغن کرده، اما در استرالیا برای چنین اقدامی، مجموعه قوانین منتشر کرده است.

در این مجموعه قوانین منتشرشده، شرایط مربوط به انواع مختلف ICO که ممکن است به قانون شرکت‌ها مربوط باشد و همینطور  الزامات قانونی انواع مختلف ICO را مشخص می‌کند.

در استرالیا، وضعیت قانونی ICO بستگی به شرایط ICO مانند چگونگی مدیریت و سازماندهی آن و همینطور حقوق مرتبط با سکه (یا توکن) ارائه‌شده توسط ICO دارد.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا می‌گوید که ICO نقش مهمی در افزایش سرمایه برای کسب‌وکارها و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران دارد. اما در ادامه این نکته را هم مشخص می‌کند که ICO باید به‌گونه‌ای اجرا شود که بتواند اعتماد سرمایه‌گذار را به‌خوبی جذب کند و با قوانین موجود هم مطابقت داشته باشد.

همچنین مقامات قانونی استرالیا بیان کردند که سرمایه‌گذاری‌های جمعی که از طریق ICO انجام می‌شود هیچ شباهتی با جذب سرمایه از طریق جمع‌سپاری ندارد و افراد نباید قوانین مربوط با جذب سرمایه از طریق جمع‌سپاری و ICO را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

این دستورالعمل‌های ارائه‌شده در رابطه با ICO توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا مورد استقبال چندین نماینده از بخش فین‌تک و زنجیره بلوک استرالیا قرار گرفته است.

دنیل زتو مدیرعامل انجمن صنفی فین‌تک در استرالیا درباره این اقدام می‌گوید: «این مجموعه قوانین و راهنمای منتشرشده، گام مثبتی برای ایجاد آینده‌ای امن و مطمئن برای ICO در کشور استرالیا است و در کنار سایر اقدامات انجام‌شده این کشور مانند حذف مالیات دوبرابر بر ارزهای دیجیتالی و به‌کارگیری از استاندارد جهانی زنجیره بلوک، قرار می‌گیرد.»

منبع: Bitcoin

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.