راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اسرائیل به دنبال توطئه برای حذف ایران از سوئیفت

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با جروزالم پست از لزوم اقدام اسرائیل علیه هسته‌ای شدن ایران و برگزاری نشست کابینه امنیتی پس از انتشار تصاویر آزمایش موشک «خرمشهر» صحبت کرد.

او گفت: «در این نشست که به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر برگزار شد، اعضای کابینه امنیتی اسرائیل با سخنرانی او در اجلاس عمومی سازمان ملل مبنی بر لزوم لغو یا تغییر توافق هسته‌ای ایران، همراهی کردند.»

این وزیر صهیونیست افزود: «ابتدا ما باید آمریکا را هرچه سریع‌تر به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده در سطح بالاتر مجاب کنیم. ایران باید مجبور شود بین راه هسته‌ای و اقتصاد پویا یکی را انتخاب کند. از زمان توافق هسته‌ای، چنین دوراهی پیش‌روی آن‌ها گذاشته نشده است.»

او تأکید کرد: «اسرائیل خودش باید در مسیر تحریم‌ها اعمال نفوذ کرده و ایران را از سیستم بانکداری «سوئیفت» حذف کند زیرا با این کار، شرکت‌های بزرگ تجاری مجبور می‌شوند بین معامله با ایران یا آمریکا، یکی را انتخاب کنند.»

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «توافق هسته‌ای به ایران این توانایی را داد که هر چیز لازم برای سریع‌تر هسته‌ای شدن را تولید کند. این توافق به ایران اجازه داد سانتریفیوژهای سریع‌تر تولید کرده و فناوری آن را ارتقا دهد. آن‌ها (ایران) از توافق برای رسیدن به بمب اتمی استفاده می‌کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.