راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

7 تکنولوژی جالب ساختارشکن در سرویس‌های مالی

اکنون بیش از هر زمان دیگری، صنعت سرویس‌های مالی، به بستر مناسب و جذابی برای ورود و به‌کارگیری نوآوری بدل شده است. امروزه دیگر با یک لپ‌تاپ، اینترنت و کارت اعتباری، تقریبا هرکسی می‌تواند با کمترین سرمایه، کسب‌وکارش را پیش ببرد.

برای انجام این کار، باید شرکت‌های بزرگ تغییر و تحولات اساسی و چشمگیری درون خودشان ایجاد کنند و از وجود افراد متخصص در کنار خودشان استفاده کنند.

با اینکه افزایش استفاده از نوآوری می‌تواند ساختارشکن باشد، اما در عین حال برای شرکت‌هایی که از این ساختارشکنی بتوانند نهایت استفاده را کنند، فرصت بسیار خوبی است.

برای مثال می‌توان به شرکت خدمات مالی Fidelity Investments اشاره کرد. با اینکه Fidelity Investments شرکت بسیار بزرگی در حوزه سرویس‌های مالی است و دهه‌ها است که در فضای مدیریت دارایی فعالیت می‌کند، اما در اصل یک شرکت فناوری با 10 هزار متخصص است که تقریبا یک چهارم نیروی کارش را تشکیل می‌دهد.

.

دوران جدیدی برای فین‌تک

شرکت‌هایی مانند Fidelity که به‌دنبال استفاده هرچه بیشتر از فناوری‌های نوآورانه در سرویس‌ها و خدماتشان هستند، نسبت به سایر شرکت‌ها از یک مزیت رقابتی برخوردارند؛ آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های «First to market» را توسعه دهند. درواقع شرکت‌ها باید به‌طور مداوم راه‌های جدیدی برای سرعت بخشیدن به نوآوری پیدا کنند و همچنین بتوانند شیوه جدیدی برای موفقیت کسب‌وکارشان در صنعت خدمات مالی کنونی، کا دائما در حال تغییر است، پیدا کنند.

شرکت‌های مالی برای اینکه همیشه یک گام جلوتر باشند به متخصصان ترقی‌خواه و باهوش در کنار خودشان نیاز دارند. استفاده از فناوری نمودهای بسیاری دارد، از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی گرفته تا روش‌های توسعه چابک و جدید که هم بر سرویس و خدمات این شرکت‌ها تأثیرگذار است و هم ابزاری برای نوآور بودن در اختیارشان قرار می‌دهد.

ایده‌ها و تکنولوژی‌های جدید این پتانسیل را دارند تا نحوه تعامل و همین‌طور مدیریت مالی افراد را تغییر دهد. در ادامه هفت بخش جذابی که برای شرکت‌های مالی مانند Fidelity وجود دارد و تأثیری که بر کسب‌وکارشان دارد را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. پردازش ابری: این تکنولوژی امکان ایجاد ساختارهای جدید محاسباتی را فراهم می‌کند و می‌تواند به میزان قابل توجهی به بهره‌وری کمک کند.
  2. فناوری زنجیره بلوک: این فناوری می‌تواند به‌طور چشمگیری در بهبود شفافیت و همین‌طور کاهش هزینه‌ها مؤثر باشد. در حال حاضر حدود هزار استارت‌آپ وجود دارد که مشغول فعالیت در این حوزه هستند.
  3. کلان داده و تجزیه‌وتحلیل: این فناوری‌ها زمانی مفیدند که قابلیت تجسم خدمات سلف سرویس و کشف بینش غیرشهودی را فراهم سازند. همچنین هوش مصنوعی هم نقش و تأثیر به‌سزایی در توسعه‌ بخشیدن به این‌ها خواهد داشت.
  4. شخصی‌سازی: هر تعامل با مشتری، یک تجربه مشترک فراهم می‌کند و تفاوت‌های جزئی و مختصری که میان نیازهای مالی هر شخص وجود دارد را به‌خوبی برطرف می‌کند.
  5. آینده سیستم اصلی و سیستم‌های پردازش تراکنش بهینه‌شده: با این کار شرکت‌ها می‌توانند در ارائه‌ها و پشنهادهایشان تمایز و تفاوت ایجاد کنند.
  6. پارادایم‌های جدید در محاسبات شخصی: ساعت اپل و Oculus Rift دو نمونه بسیار خوب هستند که هرکدامشان توانستند به این طریق، مدل‌های رفتار مشتری جدید ایجاد کنند و همین‌طور راه‌هایی فراهم می‌کنند تا مصرف‌کنندگان بتوانند تعاملات و مدیریت منابع مالی‌شان را به‌صورت فعالانه‌تری انجام دهند.
  7. سیستم‌های همگرا: از طریق این سیستم‌ها، ذخیره‌سازی، محاسبات و اجزای شبکه به طرق بسیار متفاوتی در هم ادغام می‌شوند. در حال حاضر، شرکت Fidelity از اعضای OpenCompute است. OpenCompute، یک جامعه سخت‌افزاری است که توسط فیس‌بوک ایجاد شده تا امکان همکاری متقابل را در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند.

فناوری‌های مدرن، فرصت‌های رشد بی‌سابقه‌ای در صنعت خدمات مالی ایجاد می‌کند و روندهای مرتبط با فناوری تازه در حال ظهور  شکوفایی است. شرکت‌هایی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری هستند، باید با دقت بیشتری به این هفت مورد بپردازند.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.