راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش‌های منتخب منتشرشده حوزه فین‌تک در سال 2017

فین‌تک با سرعت نجومی در حال رشد است و طبق گزارشی از بلومبرگ، در سال 2017، بیش از 8 میلیارد دلار روی صنعت فین‌تک سرمایه‌گذاری انجام شده است. همچنین پنج شرکت دیگر هم با ارزش بالای یک میلیارد دلار به جمع «Unicorn»ها اضافه شده‌اند و این‌ها همگی خبرهای خوبی است. بهترین گزارش‌های مطرح‌شده فین‌تک در سال 2017  و در  5 حوزه فین‌تک، Insurtech، فناوری‌های بانکی، پرداخت و زنجیره بلوک و هوش مصنوعی، از قول برخی رهبران به‌نام این صنعت منتشر شده که در ادامه لیست این گزارش‌ها را قرار داده‌ایم.

.

گزارش‌های منتشرشده در حوزه فین‌تک:

Capgemini: The World Fintech Report2017

شرکت‌های خدمات مالی سنتی، به‌خوبی از تأثیری که فین‌تک روی تغییر چشم‌انداز دارد، آگاه هستند و به استراتژی‌های نوآورانه خودشان نیز اعتماد و اطمینان کامل دارند؛ اما آن‌ها در تلاش‌اند تا بتوانند قابلیت‌های نوآورانه فین‌تکی را به‌منظور دستیابی به نتایج موردنظر و محسوس، با موفقیت به کار برند.

.

PwC: Global Fintech Report 2017

بر اساس این گزارش، شرکت‌های خدمات مالی کمتر از قبل با هم رقابت می‌کنند و بیشتر با یکدیگر همکاری دارند. درواقع PwC در این گزارش خود، به تأثیر فزاینده فین‌تک در حوزه سرویس‌های مالی می‌پردازد.

.

EY: Fintech Adoption Index

EY می‌گوید که فین‌تک دیگر به نقطه اوج خودش رسیده است. EY در این گزارش بیش از 22 هزار مصرف‌کننده فعال دیجیتالی را مورد بررسی قرار داده است که میزان رشد و سرعت استفاده از فین‌تک را در بین بازارهای مختلف دیجیتالی برجسته و مشخص می‌کند.

.

KPMG: The Pulse of Fintech Q1 2017 / The Pulse of Fintech Q2 2017

KPMG در این دو گزارش خود به‌دنبال روندهای جهانی و فعالیت‌های صورت‌گرفته در صنعت فین‌تک است. برای مثال در این گزارش به این موضوع پرداخته شده است که چطور قانون PSD2 بر فعالیت‌های فین‌تک در اروپا تأثیر گذاشته است.

.

CBInsights: Global Fintech Report Q1 2017 / Global Fintech Report Q2 2017

CBInsight یک گزارش جامع فین‌تکی کار کرده است که شامل نگاهی جامع و البته داده محور بر روندهای سرمایه‌گذاری فناوری‌های مالی جهانی، سرمایه‌گذاران فعال و فعالیت‌های مشارکتی که در سال 2017 رخ داده، می‌شود.

.

Deloitte: Digital Transformation in Financial Services

مطالعات جدید دیلویت نشان می‌دهد که شرکت‌های خدمات مالی برای اینکه بتوانند به مؤسسات کاملا دیجیتالی تبدیل شوند، بایستی که تمرکز خودشان را روی درون سازمان قرار دهند و در حوزه تجارب کارکنان، نوآوری‌هایی ایجاد کنند.

.

StartupBootcamp: The State of Fintech in 2017

این گزارش روابط میان تکنیک‌های عمومی تکنولوژی در مقیاسی بزرگ را نشان می‌دهد و آن را به تأثیری که روی فین‌تک دارد مرتبط می‌کند.

.

گزارش‌های منتشرشده در حوزه Insurtech

PwC: Global Insurtech Report 2017

اطلاعات این گزارش مبتنی بر پاسخ‌های 189 مدیر ارشد بیمه از 40 کشور جهان است که در نظرسنجی Global Fintech سال 2017 PwC شرکت کرده‌اند.

.

Capgemini: Top Ten Trends in Insurance 2017

این گزارش به دو عامل بسیار مهم در صنعت بیمه می‌پردازد: تکنولوژی‌های متصل و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

.

Accenture: The Rise of Insurtech

موج نوآوری‌های استارت‌آپی، خط مشی بیمه‌گران را به سمت نوآوری و تکنولوژی سوق داده است و چالش‌هایی را که شرکت‌های سنتی در این حوزه با آن روبرو هستند را مشخص می‌کند.

.

EY: Global Insurance M&A Themes 2017

افزایش فعالیت‌ها می‌تواند نشانه این باشد که بیمه‌گرها تصمیم گرفته‌اند تا علی‌رغم شک و تردیدهای جهانی موجود، با اولویت‌های استراتژیک خود پیش بروند. در این گزارش، EY به بررسی تغییرات موجود در صنعت فین‌تک در راستای استفاده از Insurtech می‌پردازد.

.

گزارش‌های منتشرشده در حوزه بانکی

Capgemini: Top Ten Trends in Banking 2017

هدف از این گزارش کپجمنای، درک و تجزیه‌وتحلیل روندهای صنعت بانکداری است که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، موجب پویایی و حرکت اکوسیستم بانکی می‌شود.

.

Accenture: Banking Technology Vision 2017

این گزارش، 5 روند شناخته‌شده‌ای را معرفی و مطرح می‌کند که این 5 روند به اهمیت تمرکز بر «تکنولوژی برای مردم» برای رسیدن به موفقیت‌های دیجیتالی اشاره دارند.

.

گزارش‌های منتشرشده در حوزه پرداخت

Capgemini: World Payments Report 2017

در این گزارش می‌توانید نیم نگاهی به چشم‌انداز جهانی صنعت پرداخت بیندازید.

.

Nordea: Future of Payments

می‌توانید اطلاعات بسیاری از مشتریان، شرکا و متخصصین Nordea، PwC، SWIFT، SAP و FIS به دست آورید.

.

گزارش‌های منتشرشده در حوزه زنجیره بلوک و هوش مصنوعی

CoinDesk: The State of Blockchain Q1 2017

این گزارش شامل فعالیت‌ها، گمانه‌زنی‌ها و روندهای موجود در ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین، اتریوم و همین‌طور تب طلا (Gold Rush) است.

.

McKinsey: Artificial Intelligence, The Next Digital Frontier

در این مقاله، کارشناسان و متخصصان مکنزی، به بررسی درباره سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی پرداختند و توضیح می‌دهند که چطور در شرکت‌هایی که فقط در بخش‌های محدودی از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کردند، این فناوری رشد و گسترش پیدا کرد و نشان می‌دهد که چطور شرکت‌ها از آن برای تبدیل شدن به کسب‌وکار برتر برهم‌زننده استفاده می‌کنند.

منبع: CrowedValley

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.