راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با 9 استارت‌آپ تأثیرگذار که به‌دنبال تغییر دنیای مالی هستند، آشنا شوید

سایت فین‌تک تایمز با همکاری DIA Amsterdam و Disrupts Media گزارشی تهیه کرده است که در آن 9 استارت‌آپ تأثیرگذار و اثربخش جهان که دنیای مالی را تغییر دادند به شما معرفی می‌کند.

1- الکس وبر (Alex WEBER)، سرپرست بازارهای بین‌المللی در N26 Group

  • N26 بانکداری را برای گوشی‌های هوشمند تغییر داده و ساده، سریع و به‌روز کرده است. درحالی‌که امروزه به‌راحتی می‌توان با کمک اپلیکیشن‌های محبوب تاکسی سفارش داد یا موسیقی گوش کرد، اما باید گفت که صنعت خدمات مالی از این تغییرات جا مانده است. N26 که اولین موبایل بانک اروپا است استانداردهای جدیدی در بانکداری وضع کرده است. ما به بیش از سیصد هزار مشتری در 17 بازار خدمت‌رسانی کرده‌ایم و بیش از 200 کارمند از بیش از 30 ملیت در استخدام خود داریم و چشم‌انداز ما ارائه راهکار برای حل تمامی نیازهای مالی مشتری روی پلتفرمی واحد است.
  • N26 اولین بانک اروپایی است. این بانک به کمک قوانین گسترده اتحادیه اروپا مانند قانون هماهنگ‌سازی SEPA و پاسپورت بین‌المللی قدرت یافته است. هنگام ورود به بازارهای جدید، N26 با شرایطی مواجه است که مقررات اتحادیه اروپا به‌طور کامل توسط بازیگران بازار به دلیل وضع نامساعد مشتریان اجرا نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال، ارائه‌دهندگان خدمات، بااینکه تبعیض علیه IBAN های خارجی از فوریه 2016 ممنوع شده است، اما همچنان بر عضویت مشتریان با IBAN محلی اصرار دارند.
  • فهم N26 ساده و آسان است. اپلیکیشن آن بصری است و طوری طراحی شده که همه بتوانند بدون هیچ توضیح و اطلاعات فنی خاصی از آن استفاده کنند. ما همه‌چیز را شفاف می‌کنیم و همه اطلاعات را به‌صورت بسیط در یک اپلیکیشن ارائه می‌دهیم. ما بسیار سخت کار کرده‌ایم تا محصولات و اپلیکیشن را طوری طراحی کنیم که مشتریان حساب کاربری درون برنامه‌ای آسان و قابل‌درک داشته باشند.
  • N26 توسط والنتین استالف و ماکسی میلیان تینتال دو مشتری (نه بانکدار)، که از خدمات ارائه‌شده بانک‌های سنتی راضی نبودند تأسیس شد. مؤسسان از ابتدا دید مشتری محور شفافی نسبت به محصولات داشتند. این‌یکی از مهم‌ترین دلایل بهتر شدن بانکداری به کمک N26 برای بیش از سیصد هزار کاربر است که تعدادشان روزبه‌روز در حال افزایش است.

2- پاول کاراوچنکو (Pavel KRAVCHENKO)، متخصص رمزگشایی، بنیان‌گذار  Distributed Lab

  • آزمایشگاه Distributed یک مرکز تخصصی فناوری رمزنگاری و غیرمتمرکز است. اهم فعالیت ما ایجاد زیرساخت‌های پرداخت دیجیتال و اپلیکیشن‌های راهکار زنجیره بلوک برای کسب‌وکارها است. ما مشکل دسترسی و امنیت زیرساخت‌های پرداخت جهانی را حل می‌کنیم و راهکارهای کلیدی شامل یکپارچگی در سیستم‌های قدیمی و ایجاد معماری کسب‌وکار و تجربه کاربری را ارائه می‌کنیم.
  • جهان دیجیتالی شده است و زیرساخت‌های فرآیند پرداخت نیز باید روبه‌جلو حرکت کند تا سریع‌تر، آسان‌تر، هوشمندانه‌تر و ارزان‌تر در دسترس تمام مشتریان باشد. در حال حاضر این خدمات سنگین، کند، بسته، بسیار گران و انحصاری هستند. توسعه راهکارهای ما در سراسر جهان کمک می‌کند نسل جدید خدمات مالی مورداستفاده انبوه قرار گیرند.
  • اولین و بزرگ‌ترین چالش برای صنعت زنجیره بلوک انتظارات فراوان از طرف حوزه تکنولوژی است. تحت تأثیر جریان جدید بیش‌ازحد مثبت، از زنجیره بلوک انتظار می‌رود مانند یک «قرص سحرآمیز» عمل کند و مشکلات سرعت و امنیت تراکنش‌ها و شفافیت اطلاعات و KYC و بسیاری مشکلات دیگر را حل نماید. بااین‌وجود حل این مشکلات بدون تغییر اساسی در سیستم‌های حسابداری کنونی جهان و فرآیند کسب‌وکار غیرممکن است. ما تاکنون تلاش بسیاری برای شناساندن زنجیره بلوک و ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن انجام داده‌ایم.
  • ما معتقدیم آینده پرداخت، دیجیتالی، در لحظه و رایگان است که در آن تراکنش‌ها (حتی باوجود AML/KYC) محرمانه هستند و منابع اصلی وجوه ثبت می‌شود و حساب‌ها تنها توسط صاحبان آن‌ها کنترل می‌شوند. با چالش‌هایی که در منابع پول وجود دارد و مشکلات زیرساخت‌های پرداخت جهانی تصور چنین آینده‌ای ساده نیست اما قطعاً روزی این آینده خواهد آمد.

3- جمی هیل (Jamie HALE)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Ladder

  • در ایالات متحده، شکافی 16 میلیارد دلاری میان آنچه باید انجام شود و آنچه انجام‌شده وجود دارد. Ladder بیمه عمر را به‌صورت فوری، ساده و هوشمندانه بازسازی کرده است. مردم توقع دارند برای همه‌چیز گزینه‌های دیجیتالی و بر اساس تقاضا داشته باشند؛ یعنی دیگر نیازی به تماس با آژانس‌های مسافرتی و یا مراجعه به بانک نباشد و درست چنین چیزی را برای بیمه عمر هم می‌خواهند. بااین‌حال، بیمه روندی سنتی دارد که بسیار قدیمی و سنگین است و نیاز به جلسات رودررو با عوامل فروش، پرونده‌های فیزیکی و زمان‌های طولانی انتظار دارد. در Ladder ما این روند را ساده کرده‌ایم و موانع و پیچیدگی‌ها را برطرف کرده‌ایم.
  • Ladder بیمه عمر را با فناوری جدید و با تمرکز بر روی مشتری از نو طراحی کرده است. ما پوشش تا سقف 8 میلیون دلار را بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌کنیم زیرا می‌خواهیم مردم بتوانند در هر زمان، هرچه می‌خواهند را هرآن چه را دریافت کنند. ما رویکرد جامع‌تری اتخاذ کرده‌ایم. خدمات یکپارچه ما برای کاربر مناسب‌تر است و عمر بیشتری هم دارد. Ladder یک محصول مهم مالی را نوسازی و بازخرید کرده است و توانسته صنعت بیمه عمر را به جایگاه واقعی‌اش برساند.
  • Ladder فرآیند بیمه عمر را با فرآیند جدیدی که مستقیم سمت مشتری را هدف گرفته، برهم زده است.
  • در این صنعت، همه باید بدون وقفه بر ارائه بهترین تجربه ممکن برای پوشش نیازهای مردم تمرکز کنند. بیمه برای اولین بار قرن‌ها پیش به‌عنوان راهی برای داشتن حمایت از سوی همسایگان و جوامع ابداع شده بود و با پرداخت سهمی کوچک، هر فرد می‌تواند اطمینان حاصل کند که در اتفاقات پیش‌بینی‌نشده حمایت خواهد شد. Ladder این خدمت را در دسترس همگان قرار داده است.

4- جرون مورنهاف (Jeroen MORRENHOF)، مدیرعامل FRISS

  • تقلب در بیمه یک چالش جدی است و اثرات اقتصادی قابل‌توجهی دارد. انتظار می‌رود خسارات ناشی از تقلب تا 10 درصد درآمد مالیاتی باشد. این مسئله بر ثبات مالی کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و از آن بدتر آنکه جامعه از این مسئله رنج خواهد برد. پرداخت مطالبات جعلی تأثیر قابل‌توجهی بر ضرر بیمه‌گران و درنتیجه حق بیمه دارد. درنتیجه، پول به افراد اشتباه منتقل می‌شود و نسبت ترکیبی (یک معیار سودآوری است که توسط یک شرکت بیمه استفاده می‌شود تا نشان دهد که آیا عملیات روزانه به‌خوبی انجام می‌شود) تحت‌فشار قرار می‌گیرد. پس چرا مشتریان باید ریسک ناشی از تقلب را متحمل شوند؟
  • بیمه‌گران سراسر جهان سطح تقلب را به‌طور میانگین هفت مورد از ده مورد می‌دانند. بزرگ‌ترین چالش تقلب برای بیمه‌گران مربوط به داده‌هاست. مسائل مربوط به حفاظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی، دسترسی ناکافی به منابع داده‌های خارجی و کیفیت داده‌های داخلی. پلتفرم ما بیش از صد منبع داده را به‌منظور ارزیابی ریسک برای بیمه‌گران به هم متصل کرده است.
  • امروزه بسیاری از پتانسیل‌های تقلب در بیمه به‌صورت خودکار بر اساس سابقه بیمه یا روابط مشتری شناسایی می‌شوند. به‌علاوه کارمندان بیمه می‌توانند برای شناسایی خطرات تقلب آموزش ببینند. اگر بیمه‌گران با هم همکاری کنند و داده‌های خود را در سطح ملی و بین‌المللی با هم به اشتراک بگذارند، این صنعت در مقابل تقلب قوی‌تر خواهد شد. FRISS برای رسیدن به این هدف به کمک بیمه‌گران آمده است.
  • بسیاری از شرکت‌های بزرگ بیمه در حال حاضر بر دیجیتال‌سازی فرآیندها و جایگزینی سیستم هسته‌ای کار می‌کنند. گرچه این فشار بر منابع فناوری اطلاعات است اما نباید منتظر یک راهکار یکپارچه تشخیص تقلب ماند. باکمی تلاش در بازه زمانی کوتاهی سیستم می‌تواند نتایج خوبی به دست آورد: ادعاهای متقلبان که نیازی به پرداختن ندارند، موارد کم‌ریسک‌تر که وارد چرخه پرداخت می‌شوند و تطابق با قوانین و مقررات.

5- کریس کایه (Chris KAYE)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Sherpa

  • بر کسی پوشیده نیست که اکثر مصرف‌کنندگان دید خوبی نسبت به هزینه بیمه و تجربه خرید بیمه ندارند و شک دارند که بیمه‌گر آن‌ها در زمان اعلام خسارت مبلغ کافی به آن‌ها پرداخت کند. ما می‌خواهیم این مسئله را حل کنیم. ما یک مدل کاملاً متفاوت ارائه می‌کنیم که بسیاری از واسطه‌های این صنعت را حذف می‌کند و راهکارهای آسان‌تر، ارزان‌تر و متناسب با شرایط مشتری ارائه می‌دهد. ما می‌خواهیم از مفاهیم جداگانه محصولات دور شویم و به رویکردی واحد برای تشخیص ریسک منحصربه‌فرد مشتری برسیم و حسابی به مشتری ارائه کنیم تا از چیزهایی که برایش مهم است حفاظت کند. این به معنای ارائه هدایت بی‌طرفانه، یک قرارداد منحصربه‌فرد و تغییر کمیسیون به هزینه اشتراک و در حالت خوش‌بینانه کاهش هزینه کلی است.
  • بخشی از تغییراتی که می‌خواهیم اعمال کنیم از فناوری‌های جدید حاصل شده است که موجب بهبود تجربه مشتری شده و به مشتری امکان کنترل اطلاعات خود را می‌دهد. بخشی از آن‌ها با مدل کسب‌وکاری جدید با لایه‌های کمتر و تنها یک فرآیند بیمه‌نامه منجر به یک حساب واحد بیمه می‌شوند.
  • ما این صنعت را با سه روش مختلف دگرگون کرده‌ایم. اول آنکه ما به دنبال حذف یکپارچه ریسک‌های مشتری توسط شرکت Gen Re و از طریق کاهش تعداد لایه‌ها در زنجیره ارزش هستیم. دوم آنکه یک بیمه‌نامه واحد برای همه ریسک‌های مصرف‌کننده ایجاد کنیم نه آنکه برای هر محصول یک بیمه‌نامه جداگانه داشته باشد؛ و سوم اینکه می‌خواهیم کمیسیون‌ها را کنار بگذاریم و مدل تعهد پرداخت ارائه کنیم که فکر می‌کنیم با توجه به منافع مشتری برای ما بهتر است
  • بیمه یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های ثابت مشتریان است و با این‌حال، اغلب به‌خوبی نیاز مشتریان را پوشش نمی‌دهد. ما هنوز شروع به کار نکرده‌ایم اما امیدواریم بتوانیم به مصرف‌کننده کمک کنیم تا پوشش مناسب بیمه‌ای خود را بدون نیاز به هزینه‌های بالا تأمین کنند.

6- تام وندردورن (Tom VANDENDOOREN)، مدیرکل توسعه کسب‌وکار SENTIANCE

  • ما علم داده را برای تبدیل داده سنسورهای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های متصل به اینترنت به بینش‌های غنی رفتاری و محتوایی به کار گرفته‌ایم. درک و پیش‌بینی چگونگی زندگی روزمره مردم از طریق استخراج و تحلیل داده‌های سنسورها کار ماست. پلت فرم SaaS شرکت‌ها را قادر به غنی سازی داده‌های مشتری با داده‌های رفتاری زندگی واقعی می‌سازد بنابراین می‌توانند تجربیات محتوایی و کاملاً شخصی ارائه کنند. محتوای پلتفرم هوش مصنوعی ما راهکارهایی برای بیمه بر اساس سبک زندگی (Lifestyle Based Insurance), تجارت و بازاریابی محتوایی (Contextual Commerce and Marketing)، حرکت هوشمند (Smart Mobility)، سلامت آنلاین (Connected Health)، خانه هوشمند و شهر هوشمند (Smart Home and Smart City) ارائه می‌کند.
  • در نهایت، همه‌چیز به تجربه مشتری مربوط می‌شود و اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند در به انحصار درآوردن و آدرس‌دهی نیازهای بسیار شخصی در لحظاتی که بیشترین اهمیت را دارند، برتری یابند. در Sentiance ما «اینترنت شما» را به کمک دستگاه‌های متصل به اینترنت هوشمند و اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده‌ایم تا از الگوهای رفتاری و تفسیر محتوا و تصمیمات یاد بگیریم و درنتیجه آن‌ها می‌توانند پاسخگوی نیازهای خاص شما در زمان واقعی باشند.
  • ما با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند ادغام سنسورها و یادگیری ماشینی راه‌های جدید برای تعامل و ارائه ارزش به کاربران و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده‌ایم. با تغییر پارادایم به گزاره‌های رفتاری و محتوایی، فرض اصلی بسیاری از صنایع نیز تغییر می‌کند: از بازاریابی به تعامل، از حفاظت به پیشگیری، از حمایت به مربیگری، از خدمت به دستیاری.
  • هدف اصلی ما این است که با استفاده از تخصص اصلی خود در تجزیه‌وتحلیل رفتاری بر اساس داده‌های مشاهده‌شده موتور محتوا برای اینترنت شما (Internet of You) یک موتور محتوا باشیم. ما از مشتریان خود درصنایع و جغرافیای مختلف الهام می‌گیریم و از این تجارب در ایجاد روابط عمیق‌تر و باارزش‌تر با مشتریان نهایی استفاده می‌کنیم. هنوز خیلی زود است اما امیدواریم سهم ما در ایجاد اینترنت شما بتواند به‌عنوان یک مزیت مثبت و جالب‌توجه و برای منافع مشترک استفاده شود.

7- جوآن دیوار (Joanne DEWAR)، مدیر اجرایی Global Processing Services

  • ایجاد فرصت‌های سطح C برای زنان در فین‌تک هم نوآورانه و هم برهم‌زننده است. بااین‌حال، آیا در این فضای انقلابی فرصت‌های بیشتری برای تشویق زنانی که از کار خود برکنار شده‌اند وجود دارد که به سر کار برگردند؟
  • من کار خود را به دلیل مادر شدن رها کردم. این تصمیم سختی است که بسیاری از زنان در موقعیت‌های ارشد شغلی خود می‌گیرند. استعداد حرفه‌ای آن‌ها در زندگی خانوادگی از بین می‌رود و هویتشان در موقعیتی که در خانه دارند خلاصه می‌شود. بازگشت به کار برای آن‌ها تبدیل به چالش می‌شود و احیای نقش‌های پیشین آن‌ها دشوار است.
  • برخی مؤسسات مالی، مانند JP Morgan برنامه‌های «بازگشت به کار» راه‌اندازی کرده‌اند اما شرکت‌های روبه‌رشد فین‌تک می‌توانند با روش‌های مختلف و متفاوتی، فرصت‌های این‌چنینی بیشتری برای زنان فراهم کنند.
  • پژوهشی در سال 2016 با عنوان «زنان قدرتمند در فین‌تک: برطرف کردن شکاف جنسیتی» نوشت: سازمان‌هایی که توسط زنان پی‌ریزی شده‌اند یا رهبری زنان در زمینه فین‌تک را تقویت می‌کنند نوآوری بیشتری دارند و نتایج بهتری کسب می‌کنند.
  • با توجه به این موضوع، ما مدافعی قوی برای بازپس‌گیری این استعداد ازدست‌رفته و ایجاد فرصت‌های مناسب برای فعال کردن زنان (و البته مردان) برای ازسرگیری کار خود هستیم.
  • کارفرمای من به من اجازه داد تا به‌تدریج به محل کار خود برگردم و زمان و میزان مسئولیتم در محیط کار به‌تدریج افزایش یافت و هم‌زمان مسئولیت من در خانه کاهش یافت و اعتمادبه‌نفس من بازگشت.
  • بااین‌حال موانع زیادی برای برگشت به کار در این سطح وجود دارد و شرکت‌ها باید به ایجاد فرصت‌های مناسب برای جذب استعداد زنان در سطح C فکر کنند. فرصت‌های واقعی برای شرکت‌های خدمات مالی و فناوری برای متمایز کردن خود و موفق‌تر بودن با جذب این استعدادهای از دست رفته وجود دارد. کارآفرینان افراد با ایده‌ای هستند و توان باز کردن درهای بیشتری دارند. باید به این مسئله فکر کرد!

8- میهای ایواسک (Mihai IVASCU)، مدیرعامل و بنیان‌گذار Moneymailme

  • ایده‌هایی برای تغییر جهان، انتقال پول اجتماعی. دنیای مالی در دهه‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است و نسل امروز، نوآوری برند و محصول را پیش می‌برند زیرا شرکت‌ها به دنبال رفع نیازهای افراد 18 تا 35 ساله است. میلینیال‌ها به دنبال فناوری مشارکتی هستند و انتظار دارند این فناوری‌ها متقابلاً با شیوه زندگی‌شان تطابق داشته باشند. جهان مدام کوچک‌ و کوچک‌تر می‌شود پس راهکارهای فناورانه باید مؤثر و ساده باشند و امکان برقراری ارتباط بین‌المللی را برای مردم ایجاد کنند. اکنون مصرف‌کنندگان می‌خواهند انتقال وجه بین‌المللی انجام دهند و مطمئن باشند گیرنده به‌سرعت وجه را دریافت می‌کنند. این نه‌تنها خواسته مصرف‌کننده امروز است بلکه به‌نوعی نیاز آن‌ها نیز به‌حساب می‌آید. در دنیای فین‌تک، ایده همکاری شالوده کار همه است. ما به قدرت یک اپلیکیشن برای انتقال وجه حین چت یا تماس ویدیویی ایمان داریم. سهولت، سرعت و همکاری نکات کلیدی در ارسال پول برای دوستان در خارج از کشور، بازپرداخت به اعضای خانواده، کمک به مؤسسات خیریه برای حفظ محیط‌زیست از شکارچیان غیرمجاز و یا پیدا کردن راهکاری برای احداث مدرسه‌ای در زیمباوه که انرژی خود را از خورشید تأمین می‌کند، هستند.
  • کمک برای خیریه‌ها برای میلینیال‌ها بسیار مهم است. 48 درصد آن‌ها بر این باورند پول نقد طی 20 سال آینده منسوخ خواهد شد و 62 درصد آن‌ها ناامید خواهند شد اگر مجبور به استفاده از پول فیزیکی باشند. پژوهش‌های ما که روی هزار نفر از افراد بین 18 تا 25 سال در سراسر انگلستان انجام گرفته نشان می‌دهد شفافیت در مبالغ اهدایی به خیریه‌ها برایشان مهم است و حدود یک‌سوم آن‌ها (35%) می‌گویند برای انجام کمک‌های مالی از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده می‌کنند زیرا مقصد کمک‌های خود را می‌بینند. نزدیک به یک‌چهارم (24%) آن‌ها تنها زمانی کمک می‌کنند که این کار هزینه‌ای برایشان نداشته باشند.
  • بنابراین، ما معتقدیم چه برای کمک‌های مالی به خیریه‌ها و چه برای انتقال وجه خرد به اعضای خانواده و دوستان انتقال پول اجتماعی کاربرد خواهد داشت و نحوه ارتباط ما با پول تغییر خواهد کرد و در خدمت بازار میلینیال‌ها خواهد بود.

9- سیمون گیلبرت (Simon GILBERT)، مدیرعامل و بنیان‌گذار Elmore Insurance Brokers Limited

  • بی‌خانمان‌ها را در پشت این تفکر که به سمت جامعه بدون پول نقد می‌رویم رها نکنید. کارت‌های اعتباری و نقدی در ساده‌ترین تراکنش‌ها جای خود را باز کرده‌اند. به‌زودی نیازی به کیف پول هم نخواهیم داشت و تراشه‌های غیر تماسی به همه دستگاه‌ها، پوشیدنی‌ها و در آینده نه‌چندان دور حتی خود ما هم وارد خواهند شد. بااینکه این روند مزایای بسیاری دارد اما جامعه بدون پول نقد در آینده معضلاتی را برای بی‌خانمان‌های unbanked ایجاد خواهد کرد.
  • در انگلستان بیش از 250 هزار نفر و در سراسر جهان حدود 100 میلیون بی‌خانمان وجود دارد اما مردم در جامعه بدون پول نقد آینده چگونه گشاده‌دستی خود را در قبال این افراد نشان دهند؟
  • تیم فین تک بیمه Elmore می‌خواهد جهان را به کمک ایجاد یک زیرساخت پرداخت بدون تماس با هزینه پایین برای بی‌خانمان‌ها تغییر دهد.
  • این تغییر با همکاری بین فین‌تک و سازمان‌های خیریه بی‌خانمان‌ها صورت می‌گیرد. می‌توان بی‌خانمان‌ها را با یک کارت‌خوان پوشیدنی ثبت کرد که می‌تواند دارای تأیید بیومتریک باشد و درعین‌حال یک حساب پیش‌پرداخت توسط سازمان خیریه به نام آن فرد باز شود.
  • یک‌سوم از هر کمک مالی که فرد دریافت می‌کند به‌حساب خیریه می‌رود تا فعالیت‌های خود را گسترش دهد و دوسوم دیگر آن به‌صورت اعتباری برای تأمین غذا، پوشاک، پتو سایر خدمات قابل‌استفاده است.
  • هرکسی می‌تواند با هر تراکنش که روی کارت‌خوان انجام می‌دهد مقدار ثابت £5/£10 به خیریه‌ها کمک مالی کند. دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده روی کمک‌های مالی به کمک‌کنندگان پاداش می‌دهد. پرداخت‌های غیر تماسی می‌تواند محبت غریزی افراد را متحول کند و به سمت‌وسوی منطقی ببرد تا مطمئن باشند که کمک‌های آن‌ها تغییری واقعی در زندگی نیازمندان ایجاد می‌کند.

منبع: thefintechtimes.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.