راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استرالیا قصد دارد تا قوانین جدید مرتبط با ارزهای دیجیتال پایه‌گذاری کند

دولت استرالیا قصد دارد با ایجاد اصلاحات جدیدی که برای اولین‌بار شامل ارزهای دیجیتال هم می‌شود، قوانین ضد پول‌شویی خودش را قوی‌تر کند.

البته این برنامه جدید به دنبال رسوایی اخیر بزرگ‌ترین بانک استرالیا، Commonwealth Bank of Australia، است که قوانین ضد پول‌شویی و تأمین مالی تروریستی این کشور را نقض کرده بود.

مایکل کنان (Michael Keeenan) وزیر دادگستری استرالیا می‌گوید: «جلوگیری از مصرف پول در راستای انجام کارهای جنایتکارانه و تروریستی، بخش بسیار مهمی از حفظ امنیت ملی کشور است و انتظار ما بر این است تا کسب‌وکارهای قانون‌گذاری‌شده استرالیا، کاملا با رژیم جامع کشور منطبق باشد.»

این برنامه در استرالیا، در پی اقدامات مشابه انجام‌شده در کشور ژاپن است که طی آن، بایستی مبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده به‌صورت سالانه حسابرسی شود و با قوانین شناخت مشتری (KYC) و ضد پول‌شویی مطابقت داشته باشد.

ژاپن اولین کشوری است که چنین اقداماتی انجام داد و آن هم به‌خاطر ورشکستگی سال 20144 بود که برای Mt Gox ، بزرگ‌ترین صرافی مجازی ارز در ژاپن، اتفاق افتاد.

البته تحلیلگران معتقدند که استفاده از ارزهای مجازی به‌عنوان یک روش قانونی پرداخت، باعث افزایش قیمت بیت‌کوین در کشور ژاپن شده است.

این قانون پیشنهادی، با استقبال انجمن تجارت و ارزهای دیجیتال استرالیا مواجه شد که به‌نوعی باعث افزایش حفاظت و امنیت و همین‌طور ایجاد اطمینان و امنیت قانونی برای کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتالی می‌َشود.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.