راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامسونگ احراز هویت بیومتریک را به‌صورت آزمایشی در Bank of America راه‌اندازی می‌کند

سامسونگ به‌تازگی خبر از راه‌اندازی یک برنامه آزمایشی داده است که طی آن، مشتریان Bank of America می‌توانند با عکس گرفتن از چشمانشان وارد اپلیکیشن بانکداری خود شوند.

البته مشتریان این بانک از سال 2015 تا کنون می‌توانند با استفاده از اثر انگشت خود وارد اپلیکیشن بانکداری‌شان بشوند، اما با این حال هستند مشتریانی که هنوز با استفاده از نام کاربری و پسورد، عملیات ورود خود را انجام می‌دهند، چراکه این افراد هم افرادی سنت‌گرا هستند و هم از ترس موارد امنیتی، استفاده از روش‌های جدید را کنار گذاشته‌اند.

ویژگی اسکن عنبیه چشم، تنها بخشی از اقدامی بزرگ درجهت تغییر رفتار و برخورد به احراز هویت‌های بیومتریک است. در این برنامه آزمایشی، حدود 1500 کارمند شرکت سامسونگ و Bank of America، شش ماه وقت خود را صرف آزمایش و تست این تکنولوژی جدید احراز هویت می‌کنند.

سامسونگ فعالیت‌هایش را در زمینه فناوری تشخیص عنبیه چشم، از ماه مارس امسال آغاز کرد و ادعایش هم این است که این تکنولوژی حتی برتر از تکنولوژی اثرانگشت FBI است. چراکه تکنولوژی اثرانگشت FBI می‌تواند 130 شناسه منحصربه‌فرد را شناسایی کند درحالیکه این تعداد در اسکن عنبیه چشم می‌تواند به 400 شناسه برسد.

منبع: The paypers

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.