راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمایت معاونت امور بین‌الملل معاونت علمی ریاست جمهوری از کسب‌وکارها در جیتکس 2017

معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری، به‌عنوان یکی از شاخه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور کسب‌وکارهای ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی حمایت می‌کند. چگونگی و کیفیت این حمایت و نحوه گزینش شرکت‌ها به این رویدادها و تعیین اهداف و برنامه‌های آن‌ها، از طریق کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری انجام می‌شود.

این معاونت براساس قانون متولی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است و 37 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه فاوا هستند. حجم بزرگ این بازار باعث شده است، معاونت توجه خاصی به این حوزه داشته باشد و تلاش کند حضور پررنگی در نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه فناوری اطلاعات داشته باشد.

نزدیک‌ترین نمایشگاه فناوری پیش‌ِرو، جیتکس ۲۰۱۷ است که تقریباً ۹ هفته دیگر در دوبی برگزار می‌شود. معاونت در این نمایشگاه پاویونی برای کسب‌وکارهای ایرانی در نظر گرفته است. بنابراین کسب‌وکارهایی که به‌دنبال توسعه خود در بخش بین‌الملل هستند یا قابلیت صادرات دارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در پاویون ایران ثبت‌نام کنند. در نمایشگاه امسال، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حمایت خود را از کسب‌وکارها اعلام کرده و به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این نمایشگاه حضور دارند، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

حضور در پاویون ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی، برای کسب‌وکارها در داخل کشور نیز اعتبار می‌آورد و باعث توسعه بازار آن‌ها در سطح بین‌المللی می‌شود. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند با حضور در پاویون در هزینه‌های شرکت مستقل در نمایشگاه ازنظر غرفه‌سازی، تهیه مبلمان، خدمه، مترجم، خدمات و لوازم پذیرایی و تهیه فضایی برای گفت‌وگو تا 70 درصد صرفه‌جویی کنند.

مطابق قانون، شرکت‌های خارجی بدون وجود یک شریک تجاری ایرانی، نمی‌توانند در کشور فعالیت داشته باشند. نمایشگاه جیتکس امسال فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فین‌تکی و استارت‌آپ‌های فین‌تکی است تا بتوانند بازار خود را گسترش دهند و شریک تجاری کسب‌وکار خود را از بازار جهانی پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.