راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دانشگاه تهران ميزبان دومین رويداد تحول ديجيتالی در بهمن ماه

دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی هم‌زمان با «اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور» در ۱۰ بهمن‌ماه ۹۶ در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی گفت: «ازجمله محورهای تخصصی این جایزه می‌توان به زبدگی دیجیتالی (Digital Mastery)، نوآوری دیجیتالی (Digital Innovation) و رهبران دیجیتالی (Digital Leaders) اشاره کرد.»

او در تشریح این محور اظهار داشت: «در حوزه زبدگی دیجیتالی، بلوغ دیجیتالی سازمان شرکت‌کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتالی، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتالی است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‌های نوین اطلاعاتی، به سطح قابل‌توجهی از عملکرد، بهره‌وری، تجربه جذاب مشتری و درنهایت سودآوری دست یافته است.»

شامی زنجانی افزود: «در بخش نوآوری دیجیتالی، ابتکار و پروژه دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت‌کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‌سازی شده باشد.»

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی در تشریح محور سوم خاطرنشان کرد: «در حوزه رهبران دیجیتالی، مدیر ارشد دیجیتالی کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت‌کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته‌ای در فرایند تحول دیجیتالی و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.»

او در ادامه تصریح کرد: «برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی، ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در اختتامیه «اجلاس مدیران تحول دیجیتالی کشور» موردتقدیر قرار خواهند گرفت.»

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی گفت: «نخستین دوره جایزه، سال گذشته با حضور ۱۸ سازمان معتبر کشور برگزار شد و از برگزیدگان آن در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تقدیر شد. به کلیه سازمان‌های شرکت‌کننده در نخستین دوره جایزه، گزارش بازخورد اختصاصی به‌صورت تفصیلی ارائه شد تا با بهره‌گیری از توصیه‌های ارائه‌شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتالی خود را موفق‌تر طی کنند.»

شامی زنجانی خاطرنشان کرد: «در سال‌های اخیر، بسیاری از سازمان‌ها کوشیده‌اند با تکیه‌بر قابلیت‌های متنوع و متعدد فناوری‌های تحول‌آفرین دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی، فناوری‌های ‌ موبایل، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کسب‌وکار خود را متحول سازند.»

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتالی افزود: «بخش قابل‌توجهی از این سازمان‌ها، همانند بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های های‌تک و فناوری اطلاعات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های توریستی، هتل‌ها، شرکت‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری‌ها و سایر سازمان‌های بخش عمومی و دولتی، دیجیتالی متولد نشده‌اند، اما با بهره‌گیری ‌ از فناوری‌های دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره‌وری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.»

این متخصص حوزه دیجیتالی افزود: «گروه دیگری از سازمان‌ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتال بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوری‌های اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته‌اند. معمولاً این کسب‌وکارها را با اپلیکیشن‌های موبایل آن‌ها می‌شناسیم. این‌گونه کسب‌وکارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خود، در محیط کسب‌وکارهای دیجیتالی هستند. استارت‌آپ‌های دیجیتالی را می‌توان نمونه‌ای از سازمان‌های این گروه دانست.»

او خاطرنشان کرد: «تحول دیجیتالی، بر بازآفرینی مدل کسب‌وکار سازمان‌ها با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین دیجیتالی، ارتقای تجربه دیجیتالی مشتری و بهبود دیجیتال فرایندهای سازمانی متمرکز است.»

از اهداف این جایزه می‌توان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمان‌های کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتالی، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش‌آفرینی دیجیتالی در فضای کسب‌وکار کشور، تشویق سازمان‌ها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصت‌های بهبود خود درزمینهٔ تحول دیجیتالی، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتالی شرکت‌کنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمان‌ها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتالی آن‌ها و شناسایی و معرفی سازمان‌های پیشرو کشور در حوزه تحول دیجیتالی اشاره کرد.

می‌توانید گزارش راه پرداخت از برندگان نخستین جایزه ملی تحول دیجیتالی ایران را در مطلب «برندگان نخستین جایزه ملی تحول دیجیتالی ایران / به همراه گزارش تصویری» ببینید.

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی به نشانی www.DTaward.ir مراجعه کنند.

منبع: دانشگاه تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.