راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین دوره اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی برگزار شد

دومین دوره اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی به همت کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در ۱۲ مردادماه برگزار شد.

در این دوره بیش از ۱۶ سخنران از حوزه‌های مختلف حضور داشتند. این دوره از اجلاس در راستای پنج محور حیاتی و کلیدی وب فارسی یعنی «طراحی و توسعه»، «کارآفرینی»، «فناوری‌های مالی (فین‌تک)»، «امنیت سایبری» و «کسب و کارهای اینترنتی» و با سخنرانی افراد سرشناس و متعددی از حوزه‌های مختلف برگزار شد.

طبق آخرین آمار در سال 2015 چیزی در حدود 3 میلیارد و 400 میلیون کاربر جمعیت اینترنتی جهان را تشکیل می‌دهند؛ به این معنی که تقریبا از هر 3 فرد در این کره خاکی یک نفر به اینترنت دسترسی دارد. این رقم در کشور ما برابر با 46 میلیون نفر است. در واقع می‌توان گفت در ایران در میان هر دو فرد یک نفر به اینترنت دسترسی دارد که این مطلب نشان دهنده اهمیت فعالیت مدیران وب در ایران و همچنین اهمیت محیط وب فارسی است و هدف برگزاری اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی نیز همین موضوع است.

در حال حاضر ایران در میان کشورهای خاورمیانه بیشترین کاربران اینترنت را دارد. امید است با برگزاری نشست های تخصصی و با حضور مدیران، توسعه دهندگان و طراحان وب فارسی، انگیزه‌ها و موقعیت‌های بیشتری برای شکوفایی هر چه بیشتر این فن‌آوری در ایران ایجاد شود.

در دومین اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی، آرش میلانی اولین سخنرانی بود که ارائه خود را با موضوع خوشحال سازی مشتریان ارائه داد و بعد فرازد برنا درباره امنیت نرم افزار، احمدرضا نخجوانی درباره کارآفرینان جوان و حامد بیدی با موضوع کاربرپژوهی و طراحی تجربه کاربری سخنرانی خود را ارائه کردند.

برخی دیگر از سخنرانان این رویداد نیز در ادامه آمده است: آیدین نامدار درباره آسيب شناسى تعاملات جامعه كارفرمايى و فعالان حوزه وب، علی عاج درباره نقش زبان های خارجی در توسعه وب فارسی و جهانی شدن، بهروز کمالیان درباره اهمیت امنیت شبکه در وب فارسی، علیرضا رنجبر شورابی درباره چرا باید از گیمیفیکیشن در وبسایت های فارسی زبان استفاده کنیم، زوبین نعمتی درباره ئوری آشفتگی در فروش با گرایش بازاریابی، رضا قربانی درباره آینده کسب و کارهای فین‌تک ایران، سجاد بهجتی درباره بازیافت محتوا به شیوه تفکیک از مبدا، شروین مشایخ درباره تفکر طراحی، امین شاکری درباره کارآفرینی و مدیریت حرفه ای کسب و کار سخنرانی‌های خود را ارئه کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.