راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک اقتصاد نوین به سامانه صیاد پیوست

در راستای تسهیل ارائه خدمات به مشتریان، بانک اقتصاد نوین به سامانه صیاد پیوست. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، این سامانه باهدف متمرکزسازی درخواست‌های دسته‌چک، امکان اعتبارسنجی صاحبان حساب و جلوگیری از اختصاص دسته‌چک به افراد فاقد صلاحیت ایجاد شده و پیوستن بانک اقتصاد نوین به این سامانه نشان‌دهنده احراز شرایط پیوستن به سامانه صیاد توسط بانک اقتصاد نوین است.

به دلیل ریسک‌های موجود در کار با چک، بانک مرکزی تصمیم به یکپارچه‌سازی همه چک‌ها به‌منظور مدیریت ریسک و ارائه خدمات جدید گرفت.

با راه‌اندازی سامانه صیاد، شبکه بانکی موفق به صدور چک‌های یکپارچه می‌شود و همچنین از طریق ارسال شناسه استعلام امکان شناسایی و اعتبارسنجی صاحب حساب‌جاری را فراهم می‌کند.

با پیوستن بانک اقتصاد نوین به سامانه صیاد، ضریب امنیت الکترونیک چک‌ها با طرح جدید مطابق با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود و مدت‌زمان تعیین وضعیت به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت. درنتیجه همین اتفاق، ورود اطلاعات در سامانه چکاوک با دقت بیشتری اجرا می‌شود.

یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش حجم وسیع چک‌های برگشتی در کشور در کنار ارائه آموزش‌های لازم به افراد در سطوح مختلف، استقرار یک سیستم جامع تبادل اطلاعات بین بانک‌هاست؛ به این معنی که به‌محض اعلام برگشت چک از طرف بانک عامل، سایر بانک‌ها به‌سرعت از این امر مطلع شده و از تحویل دسته‌چک جدید به صاحب این حساب خودداری خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.