راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تغییر 180 درجه‌ای روسیه در برخورد با ارزهای رمزنگاری‌شده

سازمان National Settlement Depository کشور روسیه، که سپرده‌گذار مرکزی بورس مسکو به‌حساب می‌آید، درحال توسعه یک پلتفرم زنجیره بلوک است که ارائه‌دهنده خدمات سپرده‌گذاری و تسویه برای دارایی‌های دیجیتال و ارزهای رمزنگاری‌شده است.

این محصول با همکاری پلتفرم Waves ساخته شده است و NSD در خبرها اعلام کرده است که نمونه اولیه آن در نیمه اول سال 2018 رونمایی می‌شود.

به کمک این پلتفرم، NSD می‌تواند ارز رمزنگاری‌شده و کیف پول ارز رمزنگاری‌شده به بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاران بازنشسته ارائه دهد، همچنین امکان تبادل این ارزها با ارزهای دولتی را نیز برای دارندگان فراهم می‌کند.

ادی آستنین (Eddie Astanin) رئیس هیئت‌مدیره اجرایی NSD می‌گوید: «هدف ما ایجاد یک زیرساخت حسابداری امن و کاربرپسند برای دارایی‌های دیجیتال است. درواقع این پلتفرم نه‌تنها محافظت و پشتیبانی فنی و قانونی برای تمامی بخش‌های درگیر را انجام می‌دهد بلکه خدمات پس از فروش نیز برای سرمایه‌گذاران، متولیان و مؤسسات نوظهور در این بخش از اقتصاد جامعه فراهم می‌کند.»

ساشا ایوانو (Sasha Ivanov) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت NSD عدم قطعیت رگولاتوری را پذیرفته است و این بدان معنا است که آیا NSD به طور قانونی مجاز به تعامل با دارایی‌های دیجیتال خواهد بود یا نه و این موضوع چالش‌های بزرگی را سر راه توسعه این پروژه در بازار قرار می‌دهد.

به‌کارگیری و اجرای این پروژه نه‌تنها به توسعه فنی آن بستگی دارد، بلکه به توسعه چهارچوب قانونی آن نیز وابسته است که باعث می‌شود تا ریسک‌های مالکیت دارایی‌های رمزنگاری‌شده کاهش پیدا کند و همچنین تضمینی باشد بر کاربرپسند بودن این سرویس.

طی چند سال گذشته، روسیه بازخوردش را نسبت به ارزهای رمزنگاری‌شده تغییر داده است و از یک موضوع کاملا ممنوعه، به موضوعی قابل بحث رسیده است. به‌عنوان نمونه همین چند روز پیش، وزارت بهداشت روسیه همکاری خودش را با بانک دولتی Vnesheconombank اعلام کرد که طی آن، امکان توسعه پلتفرم زنجیره بلوک به‌منظور تبادل داده‌های بیماران فراهم شود.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.