راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیابانک، امکانی رایگان برای ساماندهی تراکنش‌های حساب بانکی در پارمیس همراه

با نگاهی دقیق به پیشرفت تکنولوژی‌های جدید در حوزه مالی، می‌توان به وضوح دریافت که لازمه مدیریت هزینه و درآمدهای فردی، داشتن حداقل یک حساب بانکی در نظام بانکداری کشور است. برای مثال، راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی نقش مهمی در فرآیند خرید اینترنتی دارند و همان‌طور که ممکن است همه ما تجربه حداقل یک‌بار خرید اینترنتی را داشته باشیم، میدانیم که لازمه تکمیل فرآیند خرید، پرداخت اینترنتی از طریق کارت‌های عضو شتاب است. این سادگی در فرایند پرداخت، حتی در امور روزانه نیز نمود پیدا کرده است تا جایی که روش‌های پرداخت آنلاین یا پرداخت با کارت‌های عضو شبکه شتاب برای خدماتی همچون، خرید بسته‌های اینترنتی، شارژ سیم‌کارت و مودم، شارژ کارت بلیت مترو و … نیز از طریق کارت‌های بانکی و در کل با استفاده از حساب‌های بانکی امکان‌پذیر است.

طیف وسیع خدماتی که از طریق کارت‌های بانکی ارائه می‌شوند؛ ضمن ساده‌سازی فرآیند خرید یا دریافت خدمات، نگرانی‌هایی ناشی از عدم کنترل هزینه و درآمدها و به‌طورکلی تراکنش‌های بانکی را نیز با خود به همراه دارد.

همین نگرانی در دهه اخیر، بانک‌ها و مدیران ارشد این حوزه را به راه‌اندازی سرویسی جهت ارسال پیامک‌های بانکی به مشتریان خود وا داشت. با راه‌اندازی این سرویس، درصد بالایی از نگرانی‌های مشتریان بانک‌ها جهت آرشیو کردن و نگهداری تاریخچه پیامک‌های بانکی برطرف شد و از این طریق تقریباً تمامی اطلاعات تراکنش‌های بانکی صورت گرفته از حساب بانکی هر فردی، به‌صورت پیامک ذخیره می‌شد اما همچنان عواملی همچون سرقت گوشی، پاک شدن اطلاعات و … امنیت این اطلاعات را تهدید می‌کرد.

نکته مثبت ماجرا، تحول بزرگی است که طی چندساله اخیر در حوزه مدیریت مالی صورت گرفته است که باعث رشد سریع اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت مالی و حسابداری شخصی برای افراد جامعه از هر قشری شده است.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و تولید انواع نرم‌افزار حسابداری و مالی، با در نظر گرفتن این نیاز حیاتی جامعه برای مدیریت و حسابداری شخصی و خانوادگی، بر آن شد تا اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه را به‌صورت رایگان طراحی، تولید و روانه بازار کند تا از این طریق، ضمن برآورده سازی نیاز قشر کثیری از افراد جامعه برای مدیریت هزینه و درآمدهایشان، دِین خود را نسبت به فرهنگ‌سازی مالی و اقتصادی در جامعه ادا کند.

پارمیس همراه اپلیکیشن حسابداری شخصی روی گوشی‌های اندروید و iOS با امکانات زیادی است که به‌عنوان یک اپلیکیشن رایگان با این طیف از امکانات، در نوع خود کم‌نظیر است. ازجمله امکانات کاربردی پارمیس همراه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت و ثبت هزینه و درآمدها
  • مدیریت و ثبت صندوق‌ها و حساب‌های بانکی
  • مدیریت و ثبت وام و اقساط با قابلیت هشدار
  • مدیریت و ثبت چک‌ها با قابلیت هشدار
  • بودجه‌بندی
  • مدیریت و ثبت پیامک‌های بانکی
  • انواع گزارش‌های صورتحساب، مانده‌حساب، خلاصه گزارش، گزارش اعضای خانواده و …
  • تعیین واحد پولی، زبان، تقویم
  • پشتیبانی رایگان

امکان مدیریت پیامک‌های بانکی (پیابانک) که تقریباً از سال گذشته به‌عنوان قابلیتی منحصربه‌فرد در اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه اضافه شد به کاربران امکان ثبت سریع تراکنش‌هایی که از طریق پیامک بانکی صورت می‌گیرد را می‌دهد. به‌این‌ترتیب اطلاعات حسابداری شخصی و روزمره شما و تراکنش‌های بانکی به‌صورت یکپارچه با یکدیگر در تعامل هستند و می‌توانید همواره از هماهنگی و صحت داده‌های مالی خود در تمامی حساب‌ها اطمینان حاصل کنید.

قابلیت پیابانک به این صورت است که با دریافت یک پیامک بانکی، نرم‌افزار به‌صورت هوشمند، نوع پیامک (پرداخت یا دریافت) را تشخیص می‌دهد و یک Notification برای کاربر نمایش داده خواهد شد. با کلیک روی این Notification اطلاعات درون پیامک، حاوی تاریخ، زمان، مبلغ و حساب بانکی موردنظر، در اطلاعات تراکنش، داخل نرم‌افزار پارمیس همراه ثبت خواهد شد و تنها کافی است شما حساب طرف دوم مثل هزینه یا صندوق را مشخص کنید؛ به‌این‌ترتیب اطلاعات پیامک بانکی دریافت شده، در نرم‌افزار حسابداری شما ثبت خواهد شد و نیازی نیست که نگران فراموش کردن ثبت تراکنش‌های بانکی خود در نرم‌افزار باشید.

از مزایای این قابلیت پارمیس همراه این است که درصورتی‌که شما Notification را سهواً ببندید، با باز کردن نرم‌افزار و ورود به بخش پیامک‌های بانکی، می‌توانید پیامک‌های ثبت نشده را نیز درون نرم‌افزار مشاهده کنید و از همین طریق قادرید آن‌ها را ثبت کنید.

نکته‌ای که برای استفاده از پَیابانک ضروری است این است که کاربران باید اطلاعات ضروری حساب‌های بانکی خود شامل نام بانک، شماره‌حساب و شماره کارت را به‌صورت صحیح در بخش حساب‌های بانک‌ها وارد کنید.

مظاهر مرجانی مدیرعامل فناوری اطلاعات پارمیس، تولید این محصول را نتیجه ماه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش گروهی تیم تولید پارمیس همراه دانست و گفت: «با توجه به این نکته که امروزه بیشتر افراد استفاده از کارت‌های بانکی را به حمل کردن پول نقد ترجیح می‌دهند، بنابراین اطلاعات تراکنش‌های بانکی صورت گرفته نیز برای افراد بسیار مهم است. به همین منظور حسابداری پارمیس همراه با دارا بودن قابلیت مدیریت پیامک‌های بانکی، به کاربران امکان مدیریت ساده‌تر هزینه‌ها و درآمدها را می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توان با دیدگاهی صحیح و با اطلاعاتی دقیق حساب‌های خود را مدیریت کرد تا در گزارش‌گیری‌های آتی بتوان به نتایج دقیق‌تری از هزینه و درآمدها دست یافت.»

برای دانلود آخرین نسخه اندروید پارمیس همراه اینجا و نسخه iOS اینجا را ببینید.

1 دیدگاه
  1. مشیعتی می‌گوید

    درود فراوان. مطلبو وقتی تو کانالتون دیدم از سر کنجکاوی واقعا نصبش کردم اپلیکیشنی که معرفی شده… !!! چون معمولاً این روزها ادعاهای عجیبی درباره برخی اپلیکیشن ها وجود داره که فقط وقت و هزینه کاربر رو بابت نصب و حذفش میگیره و اونقدر ناشیانه هستن که در همون لحظه ورود مشخص میشه اون اپلیکیشن اصلاً صلاحیت اینو نداشته که تو مارکت باشه. اما به شخصه جا داره تشکر کنم از شرکت پارمیس که نه تنها ادعا نکرده درباره امکاناتی که ارائه میده بلکه به وضوح میشه تلاش و مسئولیت پذیریه برنامه نویسان و مدیرانش رو در تولید محصولی رایگان با این امکانات احساس کرد. اینطوری حداقل زمانی که برنامه رو نصب میکنیم از این جهت خیالمون راحته که شرکت مسئولیت پذیری پشت این اپ هست. سپاسگزارم که وقت گذاشتید و به این خوبی نتیجه رو ارائه دادید.
    سپاس از راه پرداخت که به صورت اتفاقی باعث شد این برنامه رو نصب کنم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.