راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با پنج استارت‌آپ فین‌تکی منتخب Bank Innovation آشنا شوید

فصل، فصل استارت‌آپ‌ها است، شتاب‌دهنده‌ها درحال اضافه کردن دسته‌بندی‌های جدید هستند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری درحال سرمایه‌گذاری و فین‌تک‌های جدید هم دنبال زمان مناسب برای راه‌اندازی محصول خود هستند. در ادامه پنج استارت‌آپ جدید و منتخب Bank Innovation را به شما معرفی می‌کنیم:

Cushion

سروکله زدن با بانک‌ها روی کارمزد، یکی از آخرین کارهای مورد علاقه افراد است، پس چرا انجام این کار را به دست هوش مصنوعی نسپاریم؟ ماجرای Cushion هم همین است، درحقیقت این استارت‌آپ، یک استارت‌آپ فین‌تکی در حوزه هوش مصنوعی است که قصد دارد تا با استفاده بات‌ها و از طرف مشتریان، سروکله زدن روی موضوع کارمزد را به دوش بکشد.

بات این استارت‌آپ که «جنگنده کارمزد» نام دارد، از جانب کاربر به جنگ با بانک‌ها می‌رود. زمانی که این بات با موفقیت ادعای خودش را مطرح می‌کند، کاربر پیامی با میزان مبلغ بازپرداختی‌اش دریافت می‌کند.

درحال حاضر کاربران می‌توانند یک دعوت بتا به این ربات درخواست دهند. این استارت‌آپ سان‌فرانسیسکویی در آخرین لیست استارت‌آپ‌های موجود در شتاب‌دهنده 500 Startups قرار دارد.

Bread

این فین‌تک نیویورکی می‌خواهد با ارائه راهکارهای مالی به فروشندگان، روابط میان خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان را مستحکم‌تر کند. این مشارکت و همکاری به استارت‌آپ Bread این امکان را می‌دهد تا راهکار Pay as you go را تا حد ممکن برای مصرف‌کننده راحت‌تر کند.

باتوجه به اینکه این استارت‌آپ توانست در سری دوم جذب سرمایه خود با کسب سرمایه 126 میلیون دلاری مجموع ارزش خود را به 140 میلیون دلار برساند، به‌نظر می‌رسد که تاکنون مدل موفقی بوده است.

Cnote

این فین‌تک کالیفرنیایی می‌خواهد با اطمینان از اینکه حداکثر میزان بازده را به دست کاربر می‌رساند، جهان سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذاری اجتماعی آگاهانه را کاملا وارونه کند. این استارت‌آپ با استفاده از روند Technology-first خود و همین‌طور دسترسی مشتریان به مؤسسات مالی تحت مجوز بخش خزانه‌داری ایالات متحده یا انجمن مؤسسات مالی توسعه‌دهنده (CDFIs) این قابلیت را دارد تا بخش اعظم بهره به‌دست آمده را به دست مشتری برساند.

این رویکرد به شرکت Cnote این امکان را می‌دهد تا 40 برابر بیشتر از حساب‌های پس‌انداز سنتی، به کاربرانشان بازگشت سود داشته باشند. افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت این شرکت مراجعه کنند.

Rapa

فین‌تک‌های بسیاری وجود دارند که در حال حاضر روی روش‌های اعتباربخشی کار می‌کنند. از نظر این استارت‌آپ چرا باید میزان اعتبار شما به بانک وابسته باشد؟

این فین‌تک سان فرانسیسکویی که جزو استارت‌آپ‌های همان شتاب‌دهنده 500 Startups است، می‌‌خواهد برای کسانی که قصد دارند تا خارج از ایالات متحده سرمایه‌گذاری انجام دهند، گزینه‌های مالی بهتری ایجاد کند. به عبارت دیگر، این استارت‌آپ به‌دنبال خلق یک سیستم اعتبار جهانی برای شهروندان جهان است.

Rapa در سایت خود کاربرانش را مخاطب قرار داده و این سؤال را آن‌ها پرسیده که «شما در هر نقطه‌ای از جهان که باشید، چرا باید برای سرمایه‌گذاری ملک در ایالات متحده، باید دوبرابر بیشتر هزینه کنید؟»

کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت این شرکت، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

Curve

این استارت‌آپ فین‌تک لندنی می‌خواهد اولین استارت‌آپی باشد که بالاخره موفق به ایجاد یک پلتفرم منحصربه‌فردی شود که می‌تواند چندین کارت بانکی را در یک کارت جمع کند. درواقع کارت‌های مختلف مشتری گروه‌بندی می‌شوند و تحت عنوان کارت Curve و البته با حمایت مسترکارت، به افراد ارائه می‌شوند. همچنین هزینه‌های مشتری و عادات مدیریت پول افراد نیز همگی در اپلیکیشن موبایلی این استارت‌آپ گنجانده شده است.

علاوه بر این‌ها، محصول Curve، قابلیت دیگری به نام «سفر در زمان» دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بعد از اینکه تراکنش خود را انجام دادند، کارت موردنظرشان برای انجام تراکنش را نیز انتخاب کنند.

این استارت‌آپ توانست در جذب سرمایه‌ای که در ماه جولای امسال انجام شد، 10 میلیون دلار به دست آورد و جمع ارزش خود را به 12 میلیون دلار برساند و با این پول به‌دست آمده، بخش «امور مالی متصل» را نیز به پلتفرم خود اضافه کند.

می‌توانید در این قسمت لیست دیگر استارت‌آپ‌هایی که Bank Innovation معرفی کرده است را مشاهده کنید.

منبع: Bank Innovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.