راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارتباط پرداختی ایران و عراق جدی می‌شود

به‌منظور پیگیری و بررسی راهکار ایجاد سیستم پرداخت‌های الکترونیک برای تبادلات مالی و تجاری ایران و عراق، جلسه دکتر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق با خانم ضحی رئیس بخش پرداخت‌های بانک مرکزی عراق انجام شد.

به گزارش دبیرخانه همایش تجارت یران و عراق، در این دیدار ضمن مذاکره و تأکید بر امکان ایجاد روش‌های قانونمند برای حضور شرکت‌های ایرانی در حوزه فناوری اطلاعان توافقات اولیه انجام شد.

مقرر شد در خصوص تفاهمات انجام‌شده قبلی موضوع از طریق بانک مرکزی ایران تسریع و دنبال شود و شرکت‌های ایرانی متقاضی برای اجرای سیستم پرداخت الکترونیک برای طی فرایند مربوطه به بانک مرکزی عراق معرفی شوند.

استفاده از یک شرکت بین‌المللی چینی برای تسهیل فرایند تبادلات و صدور کارت‌های پرداخت و انتقال سیستم مشابه شتاب توسط ایران در قالب آموزش، فناوری، مشاوره و تکنولوژی برای امکان طراحی کارت‌های پرداخت پول به دینار و تومان باقابلیت استفاده طرف عراقی و طرف ایرانی در مراودات فی‌مابین.

همچنین با توجه به نزدیک شدن به اربعین امکان بهره‌برداری از ظرفیت بانک ملی و پارسیان شعبه عراق برای صدور کارت پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی عراق موردپذیرش قرار گرفت که در صورت نهایی شدن این موضوع توسط بانک مرکزی ایران و پیگیری بانک‌های مذکور می‌تواند گام مهمی در خدمت به زائرین باشد.

در این جلسه رایزن ایران در عراق به اهمیت استفاده از این امکان برای پرداخت‌های مربوط به دادوستدهای تجاری بازرگانان و تولیدکنندگان اشاره کرد و خواستار اتخاذ سازوکاری مناسب در سیاست‌های جاری بانک مرکزی عراق به‌ویژه در حوزه تبادلات مالی بین‌الملل شد که بتواند هموار کننده بخشی از همکاری‌های توسعه‌ای دو کشور درزمینهٔ ارتقا اقتصادی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.