راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگو درباره آینده فین‌تک در ثروتمندترین کشور اروپا

ماهنامه عصر تراکنش / امسال در رویداد «ICT Spring» ناصر حکیمی، نیما امیرشکاری و چند نفر دیگر از ایران حضور داشتند. البته حضور این دو نفر تنها دلیلی نیست که این رویداد دوروزه لوکزامبورگی را برای ما مهم می‌کند. بلکه امسال یکی از چهار محور اصلی رویداد، فین‌تک بود. پنج هزار متخصص و چهره تأثیرگذار در این رویداد حضور داشتند.

ICT Spring که از سال ۲۰۱۲، هرسال در لوکزامبورگ برگزار می‌شود، در این دوره با هدف ایجاد ارتباط بیشتر میان کسب‌وکارها، تصمیم‌سازان، مدیران نوآوری، استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران با بیش از پنج هزار نفر از تصمیم‌سازان و همین‌طور بیش از ۱۰۰ سخنران بین‌المللی از ۷۲ کشور دنیا برگزار شد.

در نخستین روز این کنفرانس و در بخش فین‌تک آن، موضوع زنجیره بلوک و بازنگری روش‌های پرداخت، مطرح شد. البته چند هفته بعد از بازگشایی مرکز فناوری‌های مالی لوکزامبورگ (LHOFT)، این دو موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است. در این بخش، ناصر حکیمی سخنرانی با «موضوع بانکداری و پرداخت در ایران، چالش‌های رگلاتوری در برابر فین‌تک» داشت.

حکیمی در صحبت‌هایش گفت: «ایران پیشرفت‌های زیادی درزمینهٔ فناوری کرده است و اکنون قانون‌گذاری در این حوزه، موضوع اصلی و اساسی است.»

اگر بخواهید درباره سابقه فعالیت‌های حکیمی بدانید، باید بگوییم که حکیمی فعالیت‌هایش را به‌عنوان توسعه‌دهنده سیستم در اواخر دهه ۶۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان مدیر تحقیقات وارد بانک مرکزی ایران شد.

از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ او مسئول بخش توسعه و تحقیقات بود و در همان سال هم مدیر بخش سیستم‌های پرداخت شد. در سال ۹۱ هم حکیمی مدیر بخش فناوری اطلاعات شد تا بر هر دو بخش سیستم‌های پرداخت و فناوری اطلاعات بانک مرکزی نظارت داشته باشد.

حکیمی در طول ۱۶ سال فعالیت خود در بانک مرکزی نقش مؤثری در ایجاد زیرساخت‌های پرداخت کشور داشته است؛ مانند شتاب، PSP، ساتنا، پایا، تابا، شاپرک و چکاوک.

نیما امیرشکاری در دومین روز کنفرانس و در بخش فناوری‌های قانون‌گذاری سخنرانی با عنوان «پیشرفت‌های فین‌تک و فرصت‌های موجود در ایران» انجام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.