راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه چهارم تراکنش‌های اپل‌پی در بازارهای خارج از ایالت متحده انجام می‌شود

استفاده از سرویس پرداخت اپل‌پی دارد روزبه‌روز در دنیا رواج و توسعه بیشتری پیدا می‌کند اما مثل اینکه در ایالت متحده آن‌چنان که باید، طرفدار ندارد.

کیف پول موبایلی اپل همچنان جزو محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای مصرف‌کنندگان جهان است و حدود 90 درصد تراکنش‌های NFC را پوشش می‌دهد. اما نکته اینجاست که به گفته لوکا ماستری (Luca Maestri) مدیر ارشد مالی شرکت اپل، تعداد زیادی از این تراکنش‌ها خارج از ایالت متحده انجام می‌شود.

او در ادامه گفت: «استفاده از اپل‌پی در سراسر دنیا روند رو به رشدی را طی می‌کند. ما این سرویس را چند ماه گذشته در ایتالیا راه‌اندازی کردیم و قصد داریم تا پایان سال جاری وارد امارات، دانمارک، فنلاند و سوئد نیز شویم.»

مدیر ارشد مالی اپل در لادامه توضیح داد که سرویس اپل‌پی با پوشش نزدیک به 90 درصد تراکنش‌های NFC، اولین سرویس پرداختی در این حوزه در دنیا به حساب می‌آید. واقعیتی که درباره سرویس اپل‌پی وجود دارد این است که سه چهارم تراکنش‌های اپل‌پی خارج در بازارهای از ایالت متحده انجام می‌شود.

البته اپل‌پی هم تمرکزش را بیشتر روی بازارهای خارجی قرار داده است. برای مثال، کشور چین یکی از کشورهایی است که اپل قصد دارد تا سرویسش را در آنجا توسعه و گسترش دهد.

هرچند که این کار به‌معنی وارد رقابت شدن با سرویس‌هایی مانند وی‌چت پی و علی‌پی است و باتوجه به اینکه اکثریت کاربران تلفن‌های همراه در چین از سیستم iOS استفاده نمی‌کنند، به‌نظر می‌رسد که این رقابت، رقابت سختی برای اپل‌پی باشد.

در همین خصوص باید بگوییم که درآمد اپل در بازار چین در سه ماهه دوم سال، حدود 8 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل، کاهش ده درصدی داشته است.

هرچند که تیم کوک، مدیرعامل اپل به آمار و نتایج سه ماهه سوم سال خوشبین است و می‌گوید که شکل‌گیری روابط دوستانه اپل با شرکت وی‌چت می‌تواند در بهبود شرایط مؤثر باشد.

منبع: Bankinnovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.