راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار مجموعه قوانین پرداخت‌های مبتنی‌بر کدهای QR برای فروشندگان توسط EMVCo

سازمان ارائه‌دهنده استانداردهای پرداخت EMVCo مجموعه قوانین پرداخت مبتنیبر کدهای QR را برای فروشندگان نیز ارائه کرد. این مجموعه در ادامه قوانین منتشرشده برای مصرف‌کنندگان است که در اواسط ماه پیش منتشر شده بود.

.درمجموعه قوانین منتشرشده برای مصرف‌کنندگان، مشتری هنگام پرداخت، کدQRخود را روی صفحه تلفن همراهش نشان می‌دهد و فروشنده با استفاده از یک اسکنر، کد ارائه‌شده را اسکن می‌کرد و به این ترتیب پرداخت انجام می‌شود.

اما در قوانین جدید منتشد شده، این فروشنده است که کد QR را در اختیار مشتری قرار می‌دهد و او با استفاده از تلفن همراهش، کد مورد نظر را اسکن می‌کند.همچنین قرار است که در سال 2016، EMVo یک چهارچوب self-testing هم برای مجموعه قوانین منتشرشده برای مصرف‌کنندگان و فروشندگان ارائه دهد تا ببیند آیا کدهای QR تولیدشده با مجموعه قوانین موجود سازگاری و هم‌خوانی دارد.

بهگفته EmVCo، همه این کارها برای این است که فروشندگان بتوانند به روشی کاملا استاندارد، راهکاری پرداخت مبتنی بر کدهای QR را از ارائه‌دهندگان مختلفی پذیرش کنند. از طرف دیگر مصرف‌کنندگان نیز بتوانند رضایت و راحتی بیشتری داشته باشند.

چریل میش (Cheryl Mish) رییس هیئت‌مدیره سازمان EMVCo می‌ گوید: باتوجه به افزایش استفاده از روش‌های پرداختی مبتنی بر کدهای QR، ارائه یک تجربه ثابت و سازگار هم برای فروشنده و هم برای مصرف‌کننده، موضوع بسیار مهمی در اکوسیستم پرداخت است.»

منبع: NFCworld

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.