راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزودن قابلیت پیام‌رسانی به سرویس هندی پرداخت موبایلی Paytm برای زمین زدن واتس‌اپ

شرکت Paytm که از بزرگ‌ترین شرکت‌های پرداخت دیجیتالی هند به حساب می‌آید، قصد دارد تا پایان ماه، سرویس پیام‌رسان خود را راه‌اندازی کند و با این‌کار، وارد رقابت با اپلیکیشن واتس‌اپ شود.

Paytm که مورد حمایت شرکت ژاپنی SoftBank و علی‌بابا چینی است؛ کاربران زیادی در هند دارد و بسیاری از هندی‌ها از طریق Paytm خریدهایشان را انجام می‌دادند. حالا این شرکت قصد دارد تا مردم هند را به سمت سرویس پیام‌رسان خودش نیز جذب کند؛ سرویسی که به کاربرانش امکان ارسال پیام صوتی، متنی، ویدیو و تصویر می‌دهد.

درواقع Paytm با اینکار می‌خواهد برای بازار هند، یک دنیای کامل دیجیتال بسازد که در آن افراد هم امکان خرید داشته باشند و هم بتوانند از با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از همه مهمتر اینکه از سرویس‌های مالی نیز بهره‌مند شوند.

در حال حاضر سرویس Paytm بیش از 225 میلیون کاربر در هند دارد. از طرف دیگر، واتس‌اپ هم که حدود 200 میلیون کاربر فعال دارد، قصد دارد تا سرویسش را گسترده‌تر کند و وارد دنیای پرداخت دیجیتالی در هند نیز شود.

جالب است که این حوزه در هند طرفداران زیادی دارد؛ چراکه همین چند وقت پیش بود که پلتفرم پیام‌رسان هندی به نام Hike نیز سرویس پرداخت الکترونیکی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد تا او هم بتواند از بازار رو به رشد تراکنش‌های دیجیتالی این کشور، سهمی داشته باشد.

براساس گزارشی از Boston Consulting Group، تا سال 2020، میزان پرداخت‌های دیجیتال در هند 10 برابر می‌شود و به رقم 500 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.