راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کانادایی‌ها به‌زودی می‌توانند قبوضشان را با دستیار صوتی Siri پرداخت کنند

بانک کانادایی Royal Bank of C anada  (RBC) از اپلیکیشنی رونمایی کرده است که به مشتریان امکان پرداخت قبوضشان را ازطریق دستیار صوتی سیری (Siri)، می‌دهد.

 

روش کار به این صورت است که وقتی کاربر درخواست صوتی خود را از طریق آیفون و آی‌پد، مطرح می‌کند، برنامه سیری نام شخص را از میان لیست پرداخت کننده‌هایش تأیید می‌کند و با کمک اپلیکیشن بانک RBC، مبلغ مورد نظر از حساب فرد کسر و درنهایت پرداخت انجام می‌شود. البته باید گفت که اثر انگشت فرد نیز مُهر انجام این فرایند است.

البته این تنها ویژگی اپل برای انجام تعاملات پرداختی با کاربران نیست و افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان اپل به نام iMesage نیز انتقال پول انجام دهند. انجام کار بسیار ساده است و کاربر فقط باید مبلغ و فرد مورد نظرش را از لیست iMesage خود انتخاب کند و با استفاده از اثر انگشت خود، انتقال پول را انجام دهد.

بانک RBC پیش از این هم به مشتریانش امکان انتقال پول به دوستان و آشنایانشان را از طریق برنامه سیری فراهم کرده بود و در این‌باره توضیح داد که این قابلیت، ثمره کار و فعالیت آزمایشگاه‌های نوآوری‌اش است و به همین یک مورد هم خلاصه نمی‌شود.

شان آماتو گوچی (Sean Amato-Gauci) معاون اجرای کارت، پرداخت و بانکداری RBC می‌گوید:«ما یکی از هبران پیشرو در حوزه استفاده از هوش مصنوعی در کانادا هستیم. ادغام برنامه سیری به سیستم‌های خود برای ارائه خدمات پرداخت قبوض و نقل‌وانتقالات فردبه‌فرد، نشان‌دهنده این موضوع است که مشتریان و کاربران ما، به‌خوبی و از قبل، از پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در زمینه هوش مصنوعی بهره‌مند شده‌اند.»

منبعFinextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.