انتخاب سردبیر شرکت‌ها

امیرحسین فتاحی از سمت مدیرعاملی شرکت ایران ارقام استعفا داد

نوشته شده توسط رسول قربانی

امیرحسین فتاحی که تیرماه سال گذشته سکان هدایت ایران ارقام را برعهده گرفته بود، امروز دهم مردادماه ۱۳۹۶ بعد از یک سال از این شرکت استعفا داد و عابد آفتابی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ایران ارقام معرفی شده است. در ادامه با توجه به برخی از مستنداتِ زمان مدیریت فتاحی، نگاهی به فعالیت‌های وی در این شرکت داشته‌ایم.

در طی یک سال گذشته تحت مدیریت فتاحی مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی در جهت بهبود فرایندها، ساختار و زیرساخت‌های این شرکت با اهداف ارتقای عملکرد سازمانی، افزایش بهره‌وری و ارتقای رضایت مشتریان انجام گرفت.

همچنین بهبودهایی درزمینهٔ مختلف در شرکت ایران ارقام صورت گرفت که ازجمله می‌توان به «احیاء کارخانه بلااستفاده پرند»، «بهبود وضعیت مرکز تماس و پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM»، «ستقرار سیستم مدیریت پروژه»، «ایجاد کانال فروش B2C (دستورالعمل پاداش فروش مویرگی) و عرضه نزدیک به ۳۵۰ دستگاه خودپرداز از این طریق»، «ایجاد نخستین کافه ATM با هدف اطلاع‌رسانی و برندینگ و برگزاری نشست‌های تخصصی و خبری با حضور رسانه‌ها»؛ «نخستین فروشگاه عرضه محصولات B2C ایران ارقام در کشور»، «ایجاد بستر مانیتورینگ سامانه‌های نرم‌افزاری ایران ارقام (NOC)»، «بهبود وضعیت شبکه زیرساخت و مرکز داده شرکت (Data center)»، «بهبود سیستم کارت اعتباری و عملیاتی شدن آن در بانک تجارت» و «تهیه گزارش شناخت منابع انسانی و اجرای دو مرحله از پروژه ارزیابی مشاغل و بازنگری ساختاری در حقوق و دستمزد» اشاره کرد.

همچنین در دوران مدیریت وی پروژه‌های مختلفی همچون، شبکه مستقل خودپرداز (IAD)، توسعه سامانه صراف، مانیتورینگ شبکه خودپرداز بانکی، پروژه‌های فروش خودپرداز (پست بانک و بانک تجارت)، پروژه‌های نوسازی (بانک تجارت و بانک سپه)، پروژه‌های فروش خودپرداز (پست بانک و بانک تجارت)، انبار داده و هوش تجاری بانک ملی و خدمات بدون کارت خودپرداز تعریف شد.

در دوره یک‌ساله مدیریت فتاحی بر ایران ارقام با بررسی برخی از شاخص‌های فرآیندی می‌توان گفت که بهبودهای قابل‌توجهی در فرآیند عملیات و پشتیبانی همراه بوده است. شاخص‌های میانگین میزان مراجعات به مشتری و درصد مراجعات با تأخیر نیز در طی ۹ ماه گذشته روند نزولی داشته و از ۳۰۶ درصد در آبان ماه سال ۱۳۹۵ به ۱۹.۳ درصد در تیرماه سال جاری رسیده است که نشان‌دهنده بهبود فرایند ارائه خدمت در شرکت ایران ارقام بوده است.

در بعد ارائه خدمات نرم‌افزاری، سوئیچ بانکی ایران ارقام با خدمات پشتیبانی ۷*۲۴ خدمات خود را به چهار بانک سپه، تجارت، سرمایه و قوامین ارائه می‌دهد. سهم این سوئیچ ۱۷ درصد از کل تراکنش‌های کشور است. روند شاخص‌های خطای سامانه سوئیچ بانکی ایران ارقام از ۱۳ درصد به ۲ صدم درصد رسیده و همچنین دسترس‌پذیری این سامانه از ۸۰ درصد به ۹۹ درصد رسیده که بیانگر بهبود این سرویس در طی ۸ ماه گذشته است.

درباره نویسنده

رسول قربانی

سردبیر سایت راه پرداخت؛
رسول قربانی دانش آموخته زبان و ادبیات انگلیسی است. اوفعالیت رسانه‌ای خود را به طور متمرکز در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در سال 89 آغاز کرد و تاکنون در این حوزه متمرکز فعالیت کرده است.

۴ دیدگاه

  • سردبیر راه پرداخت
    با سلام
    همانطور که در نوشته های جنابعالی نیز اشاره گردیده است آقای فتاحی در تیرماه ۹۵ سکان هدایت شرکت ایران ارقام را برعهده گرفته اند در صورتیکه مناقصه انبارداده و هوش تجاری بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۴ برگزار و شرکت ایران ارقام به مدیریت عامل جناب آقای میرزازاده در این مناقصه شرکت نموده و به پشتوانه تیم فنی آن زمان در رقابت با سایر شرکتهای رقیب برنده گردید و در بهمن ۹۴ این پروژه در محل سایت بانک ملی شروع به پیاده سازی گردید. علاوه بر آن قبل از حضور آقای فتاحی شرکت ایران ارقام در مناقصه های انبارداده بانک سینا ، پولشویی بانک ملی ، ریسک بانک ملی و مناقصه های دیگری شرکت نموده است . پروژه انبارداده و هوش تجاری بانک ملی ایران در کل ۴ فاز پیاده سازی داشته است و درتیر ماه ۹۵ وضعیت پروژه بدینگونه بوده است که ۵ ماه از شروع پیاده سازی پروژه انبارداده و هوش تجاری بانک ملی ایران در سایت مشتری به اتمام رسیده بود و فاز اول آن کاملا پایان یافته و حتی پول فاز اول نیز دریافت گردید ه بود. حضور آقای فتاحی مصادف با انتهای فاز ۳ پروژه بوده است. پس از حضور ایشان شرکت ایران ارقام در هیچ پروژه مشابه موفقیتی کسب ننمود در صورتیکه این پروژه یک سکوی پرتاب بسیار قدرمتمند در این حوزه برای شرکت ایران ارقام بوده است. بیش از ۱۲ سال کارشناسان ومدیران بسیار توانمند بر روی سوییچ ایران ارقام ؛ سوییچ کارت ، سوییچ خودپرداز ، دستگاههای خودپرداز ، سیستم های گزارشگیری و هوش تجاری ، اینترنت بانک ، درگاه پرداخت و بسیاری از حوزه های نرم افزاری سوییچ های بانکی کار شبانه روزی انجام داده اند تا این سوییچ با این وضعیت پایداری ایجاد شود.
    جنابعالی در مقاله اشاره نمودید پروژه انبارداده و هوش تجاری در زمان ایشان تعریف گردیده است که برخلاف واقعیت می باشد و اسناد آن هم موجود است بنابراین بر شما واجب است به اصلاح متن خود و عذر خواهی از خواننده به دلیل انتشار مطالب غیر واقع و نسبت دادن حاصل زحمات دیگران به ایشان.

  • با سلام
    مطلب که منتشر کردید متاسفانه دقیق و حتی صحیح نیست.
    پروژه های مطرح شده مربوط به زمان ایشان نیست و صرفا به دلیل تبلیغات به اسم ایشان نوشته شده.
    قراردادهای دوره ایشان انگشت شمار است.

دیدگاهتان را بنویسید