راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش ارتباط فردا برای معرفی هرچه بیشتر خودپردازهای غیرنقد به مردم

فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا برای معرفی خودپرداز غیر نقد موجب شده است تا علاوه بر اینکه این نوع ابزار میان مردم شناخته شود، موجب شناخته‌تر شدن خودپرداز غیر نقد بانک آینده در مقایسه با نمونه‌های مشابه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، این شرکت به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌هایی که اقدام به نصب و راه‌اندازی دستگاه خودپرداز غیر نقد (Cashless ATM) کرده است همواره تلاش خود را در جهت معرفی هر چه بهتر و بیشتر این دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی برای استفاده از آن و درنهایت توسعه بانکداری الکترونیکی کرده است.

از همین روست که برای گسترش استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه سعی می‌کند تا این دستگاه را در مکان‌های نصب‌شده‌اش به مخاطبانش بشناساند، سعی می‌کند در مکان‌هایی که هنوز این دستگاه نصب نشده، آشنایی و حساسیت ویژه‌ای برای شهروندان در خصوص این دستگاه ایجاد کند.

یکی از اهداف اصلی توسعه خودپردازهای غیر نقد کمک به دستگاه‌های خودپرداز است. صف‌های طولانی مقابل دستگاه‌های خودپرداز مخصوصاً در روزهای خاص سال ازجمله روزهای واریز یارانه‌ها موجب می‌شود تا بسیاری از افراد قادر به انجام بسیاری از فرایندهای بانکداری خود از طریق خودپرداز نباشند. از همین رو خودپرداز غیر نقد جایگزین مناسبی برای انجام فعالیت‌های بانکداری ازجمله انتقال وجه، خرید شارژ، مانده گیری و دریافت موجودی و… است.

با توجه به اینکه این دستگاه‌ها قابلیت نصب در فضای باز، مراکز خرید، مجتمع‌های مسکونی و مکان‌های مشابه را دارند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که از امنیت کافی و لازم برای انجام هرگونه تراکنش بانکی برخوردار باشند. تفاوت اساسی این دستگاه‌ها با خودپرداز قرار نگرفتن پول داخل آن است، همین فاکتور موجب امنیت بیشتر آن می‌شود و ساده‌تر می‌توان آن را در مراکز مختلفی نصب کرد.

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا به‌منظور معرفی و همچنین قدردانی از وفاداری مشتریانش در استفاده از این دستگاه جشنواره‌ای را با عنوان «پول نگیر، جایزه بگیر» برگزار کرده که طبق آن به استفاده‌کنندگان از این دستگاه‌ها به‌صورت هفتگی جوایزی به‌قیدقرعه اهدا می‌شد.

دور اول این جشنواره در مکان‌های مسکونی برگزار شد و با توجه به روند رو به رشد نصب این دستگاه‌ها دور دوم جشنواره خودپرداز غیر نقد در مکان‌های تجاری و آموزشی برگزار شد. این جشنواره که بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده بود در نیمه خردادماه امسال به اتمام رسید.

برای شرکت در مسابقه کافی بود کاربران و مشتریان با یک کارت‌بانکی شتابی از خدمات دستگاه خودپرداز غیر نقد استفاده کنند. به ازای هر تراکنش موفق اعم از انتقال وجه، مانده موجودی، پرداخت قبوض و خرید شارژ تلفن و … ۵ امتیاز کسب می‌کردند و حداقل امتیاز برای شرکت در مسابقه ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده بود.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشترین استفاده از این دستگاه‌ها به‌منظور انتقال وجه است و پس‌ازآن برای پرداخت وجه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اما باوجود تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی این دستگاه‌ها به کاربران بانکی و مردم از سوی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و سایر رقبای بازار، هنوز این دستگاه چندان شناخته‌شده نیست به‌گونه‌ای که در نظرسنجی که از سوی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا انجام شده مشخص شد که نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هنوز با این دستگاه‌ها آشنا نیستند.

نتایج این نظرسنجی موجب شد تا این شرکت رویکرد جدیدی ازنظر نصب خودپردازهای غیر نقد پیش گیرد. این شرکت با توجه به تعداد بیشتر مخاطبان در مراکز آموزشی و تجاری نصب این دستگاه‌ها در این مراکز را در دستور کار خود قرار داد.

خصوصیات این مراکز ازنظر میزان مراجعه‌کننده به آن به‌گونه‌ای است که امکان اطلاع‌رسانی بیشتری را فراهم می‌کند. هم‌اکنون این دستگاه‌ها در بسیاری از مراکز تجاری ازجمله بازار مبل ایران، مجتمع تجاری کوروش و مرکز خرید آرین و… نصب شده است. خودپرداز غیر نقد می‌تواند نقش زیادی در توسعه بانکداری الکترونیکی و همچنین کاهش بار ترافیکی دستگاه‌های خودپرداز داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.